Angol

Balogné Faddi Helga
Angol
3. b osztály
23. hét

1.     Tk. 92/1. Szótárazzátok ki a szavakat!
jumper – pulóver
pyjamas – pizsama
king – király
2.     Hallgassátok meg, olvassátok el és fordítsátok le a szöveget!
3.     Tk. 92/3.
4.     Mf. 84/1.
5.     A tk. 94-96. oldal között és a mf. 85-88. oldal között tetszés szerint oldjatok meg feladatokat! A hallgatásos feladatokhoz tartozó szövegeket leírom külön:
Tk. 94/3.
1.     - Is he thirsty?
- No, he isn’t.
- Is he hungry?
- Yes, he is. He’s eating a sandwich.
                 2.  - Is she drawing a house?
                      - No, she isn’t.
                      - Is she reading a book?
                      - Yes, she is. She’s reading a book.
                 Tk. 95/1.
                 Example: - Hello. What’s your name?
                                   - My name is Mary.
                                   - And how do you spell your name?
                                   - M-A-R-Y.
                               1. - How old are you, Mary?
                                   - I’m eight.
                                   - Eight!
                                  - Yes, eight!
                              2. - And who’s that boy with you?
                                   - It’s my brother, Bob.
                                   - How do you spell that?
                                   - B-O-B.
                               3. - And how old is your brother?
                                   - He’s ten.
                                   - Ten!
                                   - Yes, ten!

Jó munkát!


Balogné Faddi Helga
Angol
3. b osztály
22. hét

1.     Tk. 90/1. Írjátok ki a füzetbe a mondatokat! Mellé írjátok le magyarul is!
He’s eating. Eszik.
She’s drinking. Iszik.
They’re talking. Beszélgetnek.
She’s reading. Olvas.
He’s walking.
2.     Mf. 82/1. Írjátok a mondatok számát a megfelelő kép mellé!
Mf. 82/2. Karikázzátok be a helyes választ!
3.     Tk. 91/1. Szótárazzátok ki a szavakat!
costume – jelmez, kosztüm, viselet
traditional costume - népviselet
kilt – a skót férfiak szoknyája
belt – öv
sword – kard
thobe – az arab férfiak hosszú inge
sandals – szandál (többes számú)
4.     Tk. 91/2. Hallgassátok meg, olvassátok el, próbljátok megérteni a szöveget!
5.     Tk. 91/3. Írjátok be, melyikre jellemző!
6.     Mf. 83/1. Keressétek meg a szavakat, majd írjátok a megfelelő helyre!
7.     Mf. 83/2. Olvassátok el és karikázzátok be a mondatba illő szót!
Jó munkát!

Határidő: június 2. 18 óra


Balogné Faddi Helga
Angol 3. osztály
21. hét

1.     Tk. 86/1., 88/1. Szótárazzátok ki a szavakat!
jacket – kiskabát
boots – csizma, bakancs
cap – sapka
T-shirt – rövid ujjú póló (egy T betűre hasonlít az alakja, onnan kapta a nevét)
shorts – rövidnadrág (többes számban használatos, egyes számban – short – a jelentése: rövid, alacsony
socks – zokni
glasses – szemüveg (többes számban használatos, egyes számban – glass – a jelentése: üveg)
trousers – hosszúnadrág (többes számban használatos a két szára miatt)
hat – kalap
uniform – egyenruha
coat – nagykabát
2.     Tk. 86/2. Hallgassátok meg, olvassátok el és fordítsátok le a szöveget!
3.     87. oldal lap teteje:
Are you wearing socks? Zoknit hordasz?
Yes, I am. / No, I’m not.
Is he wearing jeans? Farmernadrágot hord?
Yes, he is. / No, he isn’t.
Is she wearing boots? Csizmát visel?
Yes, she is. / No, she isn’t.
4.     Tk. 87/3. A szöveg alapján válaszoljatok a kérdésekre!
5.     Tk. 87/4. A vagy B?
-         Is he wearing a cap?
-         Yes, he is.
-         Is he wearing a yellow shirt?
-         No, he isn’t. He’s wearing a yellow T-shirt.
-         Is he wearing jeans?
-         Yes, he is. And he’s wearing green shoes.
6.     Mf. 78/1. Írjátok be a szavakat!
7.     Mf. 78/2. A lap alján lévő válaszok közül karikázzátok be a helyeset a képek alapján!
8.     Mf. 79/3. Színezzétek ki a megadott színekkel! Majd próbáljatok mondatokat alkotni a minta alapján.
Is he wearing a red T-shirt? Piros pólót visel?
Yes, he is. 
9.     Mf. 79/4. A vagy B?
1.      – Is he wearing shorts?
-         Yes, he is.
-         Is he wearing a T-shirt?
-         Yes, he is.
-         Is he wearing a cap?
-         No, he isn’t.
2.     – Is he wearing jeans?
-         Yes, she is.
-         Is she wearing a yellow jacket?
-         No, she isn’t. And she isn’t wearing shoes. She’s wearing boots.
10.                        Tk. 88/2. Hallgassátok meg, olvassátok el és fordítsátok le a szöveget!
11.                        89. oldal lap teteje:
Are you wearing trousers? Hosszúnadrágot viseltek? (ti)
Yes, we are. / No, we aren’t. (mi)
Are they wearing skirts? Szoknyát viselnek? (ők)
Yes, they are. / No, they aren’t.  (ők)
12.                        Tk. 89/3. Kössétek a megfelelő helyre!
13.                        Tk. 89/4. Egészítsétek ki a mondatokat a kérdésekkel!
14.                        Mf. 80/1.
15.                        Mf. 80/2.
16.                        Mf. 81/3.
17.                        Mf. 81/4.
-         Are the girls wearing glasses?
-         Yes, they are.
-         Are they wearing trousers?
-         No, they aren’t. They’re wearing dresses. They’re wearing hats, too.
Jó munkát!

Határidő: május 26. 18 óra


Balogné Faddi Helga
Angol
3. b osztály
20. hét

1.     Tk. 85/1. Szótárazzátok ki a szavakat!
skirt – szoknya
shirt – ing
dress – ruha
shoes – cipő (többes számban használatos)
jeans – farmernadrág (szintén többes számban van, a két szára miatt)
wear – hord, visel
2.     A következőképpen fejezzük ki azt, hogy valamilyen ruhadarabot viselek (éppen most az van rajtam):
I am wearing jeans. Farmernadrágot viselek. (én)
He is wearing jeans. Farmernadrágot visel. (ő)
They are wearing jeans. Farmernadrágot viselnek. (ők)
3.     Tk. 85/2. Hallgassátok meg a dalt, olvassátok el a szövegét, és fordítsátok le! Kössétek a képek betűjelét a megfelelő versszakhoz!
4.     Mf. 77/1. Írjátok be a ruhadarabok nevét a megfelelő helyre!
5.     Mf. 77/2. Alkossatok mondatokat a megadott minta alapján!
6.     Mf. 77/3. Karikázzátok be a megfelelő személyes névmást, és írjátok be a megfelelő ruhadarab nevét!
7.     Mf. 77/4. Írjátok be a mondatok számát a megfelelő kép alá!

Jó munkát!

Határidő: május 19. 18 óra


Balogné Faddi Helga
Angol
3. b osztály
19. hét

1.     Tk. 82/1. Szótárazzátok ki a szavakat!
sun – nap
star – csillag
sand – homok
water – víz
2.     Tk. 82-83/2. Hallgassátok meg a szöveget, majd olvassátok el, fordítsátok le magatoknak!
3.     82/3. Válaszoljatok a kérdésekre!
4.     Mf. 74/1. Válaszoljatok a kérdésekre a rajzok és az előbbi szöveg alapján!
5.     Tk. 84/1. Írjátok a szavakat a megfelelő helyre!
6.     Tk. 84/2. What’s the time? Válaszoljatok a kérdésre a rajzok alapján!
7.     Tk. 84/3. Tegyetek pipát a megfelelő helyre a következő párbeszédek alapján:
1.     – What day is it today?
- It’s Monday.
- What’s the weather like?
- It’s raining.
           2. – What’s the weather like today?
               - It’s Wednesday.
               - What’s the weather like? Is it cloudy?
               - No, it isn’t. It’s sunny.
           3. – What’s the weather like today?
               - It’s Saturday.
               - What’s the weather like?
               - It’s hot! Let’s go to the beach.
      8. Mf. 75-76. oldal. A 76. oldalon magadról kell írni.


Határidő: május 12.



Balogné Faddi Helga
Angol
3. b osztály
18. hét

1.     Tk. 78/1., 80/1., 81/1. Szótárazzátok ki a szavakat!
It’s three o’clock. – Három óra van.
get up – felkel
go to school – iskolába megy
go home – hazamegy
go to bed – lefekszik
beach – tengerpart
circus – cirkusz
forest – erdő
have fun – szórakozik
in the morning – reggel (mikor? kérdésre válaszolva)
in the afternoon – délután (szintén)
in the evening – este (szintén)
at night – éjszaka (szintén)
Jegyezzétek meg: a „night” előtt használjuk csak az „at”-et, a többinél „in the” van.
2.     Figyeljétek meg a különbséget:
What’s the time? (What is the time?) Hány óra van?
What time do you get up? Hány órakor kelsz?
3.     Tk. 78/2. Két gyereknek tesznek fel kérdéseket: Ron angol, Ali pedig egyiptomi. Mindketten válaszolnak a kérdésekre, olvassátok el, fordítsátok le. A vonalakra pedig azt kell beírni az óra alapján, hogy hány óra van, tehát a What’s the time? kérdésre válaszolva: It’s eight o’clock.
Még egyszer egy-egy példa a kétféle kérdésre válasszal együtt:
-         What’s the time?   (Hány óra van?)
-         It’s eight o’clock.    (Nyolc óra van.)
-         What time do you get up?    (Hány órakor kelsz fel?)
-         At six o’clock.          (6 órakor.)
4.     Tk. 79/3. Tegyétek a pipát a megfelelő helyre! Melyik gyerek mondja?
5.     79/4. Az óra alapján karikázzátok be a helyes választ: A vagy B?
6.     Mf. 70/1. Rajzoljátok be az óramutatókat!
7.     Mf. 70/2. Kövessétek a vonalat, majd írjátok be, hány óra van!
8.     Mf. 71/3. Írjátok be a kifejezéseket a képek alá!
9.     Mf. 71/4.
1.     – What time do you get up, Sally?
-         I get up at seven o’clock.
2.     – What time do you go home, Ted?
-         I go home at three o’clock.
3.     What time do you go to bed, Helen?
-         I go to bed at nine o’clock.
4.     – What time do you go to school, Bill?
-         I go to school at eight o’clock.
10.                        Új: Azt, hogy csináljunk valamit, a következővel fejezzük ki: Let’s…
Pl. Let’s sing! Énekeljünk!
     Let’s go! Menjünk!
11.                        Tk. 80/2. Hallgassátok meg, olvassátok el, majd írjátok a szöveg alapján a megfelelő számot a betűjelek mellé!
12.                        Tk. 81/2. Hallgassátok meg, olvassátok el, fordítsátok le! (Nem kell írásban, csak magatoknak!)
13.                        Mf. 72/1., 2. az alsó sorba cselekvést kell írni!, 3. feladat
14.                       Mf. 73/1., 2.
Jó munkát!

A Start-ra kattintás után tudtok témakört választani a kis képre kattintva. 


Balogné Faddi Helga
Angol
3. b osztály
17. hét

1.     Tk. 76/1.
Szótárazzátok ki a szavakat, és írjatok a füzetbe 2-2 sort mindegyikből!
hot – forró
cold – hideg
cloudy – felhős
sunny – napos
windy – szeles
It’s raining. – Esik az eső.
It’s snowing. – Esik a hó.
2.     Tk. 76/2. Hallgassátok meg a CD-n a szöveget, majd olvassátok el hangosan, fordítsátok le mondatonként. Lehet úgy, hogy először csak elolvassátok, figyeltek a helyes kiejtésre, próbáljátok megérteni. Aztán mondatonként olvassátok, fordítjátok.  (Ismeretlen lehet talán: Really? – Igazán?)
3.     Jegyezzétek meg ezt a mondatot: What’s the weather like? – Milyen az idő?
4.     Tk. 77/3. Tegyetek pipát a helyes válasz mellé. Javaslom, hogy inkább a feladatok melletti kis képeket nézzétek, úgy könnyebb.
5.     77/4. Karikázzátok be a megfelelő rajzot a következő rövid párbeszédek alapján:
1.     – What’s the weather like?
- It’s sunny.
           2. – What’s the weather like?
                - It’s hot.
           3. – What’s the weather like?
               - It’s cloudy.
           4. – What’s the weather like?
              - It’s windy.
             5. – What’s the weather like?
                 - It’s raining.
             6. – What’s the weather like?
                 - It’s cold.
            7. – What’s the weather like?
                - It’s snowing.
        6. Mf. 68/1., 2.
            Mf. 68/3. Számozzátok meg, majd írjátok be a hiányzó szavakat a következő rövid párbeszédek alapján:
1.     – What’s the weather like?
- It’s cold.
            2. – What’s the weather like?
                - It’s raining. I’ve got an umbrella.
            3. – What’s the weather like?
                - It’s sunny and it’s hot.


Határidő: április 28.

Jó munkát!


Balogné Faddi Helga
Angol
3. b
16. hét

1. Tk. 74/4. Olvassátok végig a szöveget, a rajzokon lévő ételeket mondjátok angolul!
2. Tk. 74/5. Írjátok be a járművek nevét!
3. Tk. 74/6. Olvassátok el a dal szövegét, majd ez alapján töltsétek ki a táblázatot!
4. Mf. 66/3. Olvassátok el a szöveget, majd tegyetek pipát a megfelelő rajz alá!
5. Mf. 66/4. Olvassátok el a rövid szöveget. Készítsetek ti is egy hasonló rajzot, és egészítsétek ki a fölötte levő mondatokat a saját rajzotok alapján!
6. Tk. 75/1. Szótárazzátok ki a hét napjait. Vigyázzatok, az angol nagybetűvel kezdi a napok nevét, a magyar kicsivel.
7. Tk. 75/2. Egészítsétek ki a szöveget a hiányzó napokkal!
8. Mf. 67/1. Írjátok le a napok nevét sorrendben!
9. Mf. 67/2. Kössétek a napokat a megfelelő képhez a következő szöveg alapján:
- What’s your favourite day of the week, Paul?
- It’s Sunday. I can see my friends on Sunday.
- Whats’s your favourite day of the week, Mary?
- I like Saturday. I can play with my cousins on Saturday.
10. Válaszolj a kérdésekre! Mindkét mondatot kezdd így:
       It’s…
Határidő: április 21.

Jó munkát kívánok nektek: Helga néni


Balogné Faddi Helga
3. b osztály
Angol

14. hét

1. 70/1. A szavak kiszótárazása, a kiejtés meghallgatása, 2-2 sor írása a füzetbe
2. 70/2. Próbáljátok meg elolvasni, megérteni a szöveget!
3. 70/3.
4. Mf. 64/1.
5. Tk. 72/., 2., 3. A 3. feladat a következő párbeszédek alapján:
     1. – Where’s the hospital?
         - It’s between the school and the hotel.
     2. – Where’s the museum?
         - It’s next to the playground.
    3. – Where’s the toyshop?
        - It’s between the restaurant and the pet shop.
6. Tk. 73/1., 2., 3.
A 3. feladatot a következőképpen:
The car is blue. Colour the helicopter red, the car yellow and the bikes oranges. 
7. Mf. 65/1., 2.

Határidő: április 7. 18 óra 
Köszönöm: Balogné Faddi Helga




Balogné Faddi Helga

3. a-b osztály

Angol

13. hét

1. Tk. 66/1. 68/1., 69/1. Szótárazzátok ki, a füzetbe írjatok minden szóból két-két sort, így könnyebben megjegyzitek.

2. Tk. 66/2. Hallgassátok meg a CD-ről! Próbáljátok meg elolvasni, megérteni! Egészítsétek ki az utolsó mondatokat a fent megadott szavak valamelyikével: city/town. (Emlékeztetőül: city – nagyváros, town – kisváros)

3. Tk. 67/3. True (T) – Igaz, False (F) – Hamis
           67/4. Karikázzátok be a megfelelő betűjelet a következő mondatok alapján: 1. – Is there a train?  - No, there isn’t. But there is a bus.
                          2. – Are there taxis in your city?  - Yes, there are! They are yellow.
                          3. – Look! There is a plane!  - That isn’t a plane. It’s a helicopter.

4. Mf. 66/1., 2., 67/3. a következő szöveg alapján: My city is very big. There are trains but there aren’t helicopters. There aren’t boats but there are plains, and there are taxis, too. (there are taxis, too – taxik is vannak)
    Mf. 61/4.

5. Tk. 69/2. Olvassátok el, ennek alapján oldjátok meg a 3. feladatot! (What’s in Disneyland? – Mi van Disneyland-ben?)

Új: It’s next to the supermarket. – Az áruház mellett van.
      It’s between the supermarket and the school. – Az áruház és az iskola között van.  (Úgy használjuk, mint az on, in, under elöljárószókat.)

6. Mf. 62-63. oldal
Remélem, hogy ez nem annyira sok, mint amennyinek látszik. Ha nem sikerül az összest megcsinálni, akkor válogassatok belőle. Ti jobban érzitek, hogy ezt mennyi idő alatt lehet elvégezni. Később úgyis átbeszélünk mindent. J

Végezetül küldök két linket, ezek hasznosak lehetnek:
Határidő: március 31. 18 óra

Szeretettel: Helga néni



Angol 3. osztály


1.      A házi feladat a munkafüzetben volt, ezt is most eljuttathatjátok fényképen: mf. 57/1. Volt szó erről a mi fülünknek kissé bonyolult szerkezetről, nem tudom, kinek hogy sikerült megjegyezni, megérteni: There is a/an…., illetve többes számban: There are ….s. Még egyszer a példám emlékeztetőül: Van egy kép a falon: There is a picture on the wall.
Vannak képek a falon: There are pictures on the wall.
A 2. feladat mondatainak beírásához az 1. feladat képeit kell nézni. Az első mondat meg is van adva, a többinél pedig meg kell számolni, miből mennyi van. Megadom a másodikat is: There are two parks. (Két park van.) A „one” helyett lehet írni: „a/an”, mint a megadott példában. A különbséget már említettem.
2.      Tk. 64/1. Nem írom minden alkalommal, de természetesen szótárazzátok ki mindig a szavakat, és a füzetbe írjatok minden szóból két sort, hogy könnyebben megjegyezzétek! Itt az alkalom, hogy akinek van angol-magyar szótára, az használja. Akinek nincs, az beírhatja a szavakat a Google fordítóba, és ott ha a hangszóró jelre kattint, meghallgathatja a kiejtést is. A szövegben pedig olyan szavakat találtok, amikkel már találkoztunk, így a kiejtéssel elvileg nem lesz gond. A hanganyagot sajnos nem tudom elküldeni.
3.      65/3.
4.      A 3. feladat mellett találjátok a piros keretben a fontos tudnivalót a nyelvtanhoz: A There is/there are szerkezetről van szó, amit ugyanúgy használunk kérdő mondat és rövid válasz formában, mint a többit, amit megtanultunk. (Pl. kérdő mondatban helyet cserél a „there” és az „is/are”).
5.      Mf. 58/1., 2., 59/3., 4.
Ez mennyiségben nem olyan sok, csak most egy kicsit többet magyaráztam hozzá. A lefényképezett megoldásokat a következő ímélcímre küldhetitek nekem: sztjdigitoktbfh@gmail.com. A határidő: minden kedd 18 óra.
Szeretettel: Helga néni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Szülők és Gyermekek!  -Köszöntelek benneteket a digitális oktatás világában!  -Furcsa ez a helyzet több szempontból is!  -Eg...