Olvasás

Június 10. Szerda
Olvasás
Nyári olvasmányajánló

Elérkeztünk az év végéhez, ilyenkor szoktátok kérdezni tőlem, hogy mi is lesz az idei nyár kötelező olvasmánya?

Kötelező nem lesz, hisz tanév közben a Ruminit ügyesen feldolgoztátok, melyet néhány tanuló már el is juttatott nekem. Mindenki át tudja majd adni, amikor a bizonyítványért bejön.

Majd cserélünkJ

Viszont szerencsére és nagy örömömre, vannak olyan diákok, akik érdeklődtek, hogy mit is ajánlanék, mert ő szeretné elolvasni.

A következő ajánlatok közül válogathattok kedvetekre:

Fekete István: Vuk

Erich Kastner: A két Lotti

Felix Salten: Bambi

Tatay Sándor: Kinizsi Pál

Hogy készítesz-e hozzá olvasónaplót, teljesen rád bízom. Az sem kötelező!


Remélem, hogy sokan találtok ezek közül kedvetekre valót és elolvassátok a nyár folyamán!


Június 8. Hétfő
Olvasás
Ahol soha nincs tél
Szorgalmi feladat

Az olvasókönyved 167. oldalán olvashatsz egy érdekes helyről. Miután alaposan megismerkedtél vele, a munkafüzet feladatait (93. oldal) készítsd el hozzá!

1.feladat: Válaszolj röviden a kérdésekre!

2.feladat: Töltsd ki a táblázatot az olvasmány segítségével!

3.feladat: Szorgalmi feladat. A füzetbe válaszolj a kérdésekre!


Ügyesen dolgoztál! Nagy dicséret érte! J


Június 4. Csütörtök
Olvasás
Iskola az éteren át
Szorgalmi feladat

Olvasókönyved 166.oldalán olvashatod Szemes Piroska szövegét, melyben sok érdekes dologról olvashatsz.

Miután alaposan megismerkedtél a szöveggel, készítsd el a munkafüzet hozzá kapcsolódó feladatait!

A 92.oldalon oldd meg a következő feladatokat!

1.feladat: A c, részben húzd alá, hogy melyik szó vonatkozik a szövegre!

2.feladat: Az olvasókönyvedben, a lap alján lévő Hallottad-e? rész segítségével, töltsd ki a táblázatot!

4.feladat: Jelöld csillaggal, amelyik eltér a többitől!


Ügyesen dolgoztál! Nagy dicséret! J


Május 26. Kedd
Olvasás
Év végi hangos olvasás felmérése

A mai napon videó üzenetben szeretném meghallgatni, hogy milyen szépen is tudsz olvasni!

A felkészülésre 15 perc áll rendelkezésedre!

Nyisd ki az olvasókönyvedet a 158. oldalon és gyakorold be (15 perc alatt) a Balatonról szóló ismeretközlő szöveget!

15 perc elteltével pár percet pihenhetsz, majd vedd fel videóként, vagy hanganyagként az olvasásodat! Küldd el nekem, meghallgatom és érdemjeggyel értékelem! Köszönöm!

Szorgalmi feladat: A munkafüzet 91. oldalán található 2. feladat és 3. feladat!


Jó munkát kívánok! Csak ügyesen! J


Május 25. Hétfő
Olvasás

Év végi néma szövegértő olvasás felmérés

Szeretném kérni, hogy olvasd el minimum háromszor a történetet, és csak utána kezdj bele a feladatok megoldásába! 
Önállóan dolgozz, ha végeztél, ellenőrizd le többször is a munkádat! 
Fotózd le az elkészült feladatlapot és küldd vissza nekem, legkésőbb holnapig
Jó munkát! Csak ügyesen! 
A facebook csoportba is felrakom a feladatlapot, és ide is. (ahonnan egyszerűbb kinyomtatni)




Május 21. Csütörtök
Olvasás
A nagyvázsonyi Kinizsi-vár
Szövegértő gyakorlása

A szövegértő munkafüzeted 38. oldalán található szöveget minimum háromszor olvasd el. Erre 15 perc áll rendelkezésedre.

Ha alaposan elolvastad, oldd meg a hozzá kapcsolódó feladatokat!

2. feladat: Tervezz útvonalat Keszthelytől Nagyvázsonyba! Segít a térkép!
A három útvonal lehetőség közül válassz ki egyet, és írd le az állomásokat!

3.feladat: Töltsd ki a táblázatot! Néhány információt neked kell kitalálnod!

4.feladat: Gyűjtsd ki a vár adatait!

5.feladat: Válaszolj a kérdésekre!

Ha még nem jártál Nagyvázsonyban kívánom , hogy minél hamarabb juss el családoddal! Nagyon szép hely!

Néhány ízelítő:


Köszönöm szépen a munkádat! :-)


Május 19. Kedd
Olvasás
Mi is az az internet? Mire jó az okos telefon?

A mai alkalommal, számotokra nem is új dolgokról olvashattok, hiszen nap mint nap használjátok: ez az internet, illetve az okos telefon.

Az olvasókönyved 154. oldalán olvasd el mindkét részt és a füzetedbe válaszolj a kérdésekre! A kérdéseket is másoljátok le!

Mi is az az internet?

1.Minek nevezhetjük magát az internet világát?
2.Melyik évben illetve milyen célra találták ki az internetet?
3.Melyik országban fejlesztették ki az internetet?
4.Mely programok lehetnek segítségünkre, ha információra lenne szükségünk?

Mire jó az okos telefon?

1.Mire használod a telefonodat leggyakrabban?
2.Sorolj fel néhány ikont, mely a telefonod képernyőjén található.
3.Melyik menüpontot használnád az alábbi esetekben?
kapcsolatteremtés: üzenetek, e-mail
ébresztés:
fontos tennivaló lejegyzése:
fényképezés:
tájékozódás az utcán:
telefonszám kikeresése:

4.Milyen hasznos, és milyen káros hatásai vannak a telefonnak? Sorolj fel párat!


Ügyesen dolgoztál! Nagyon megdicsérlek! Köszönöm! J


Május 18. Hétfő
Olvasás
Új téma: Gyöngy az idő
Játsszunk! Egy magyar játék- 40 éves a Rubik-kocka

A mai alkalommal belekezdünk az utolsó témakörbe, melyben elég sok érdekességről olvashatsz!

Szorgalmi feladat:

Egyből egy-két érdekes játékról olvashattok, ha a 152. oldalon elolvasod a Játsszunk! című olvasmányt! Miután mindkét részt elolvastad, oldd meg a munkafüzet 89. oldalán található 2.feladatot!

A 153. oldalon egy játék feltalálása miatt vált híressé: Rubik Ernőről olvashatsz, illetve magáról a Rubik-kockáról.

Miután mindkét részt elolvastad, oldd meg a hozzá kapcsolódó munkafüzet, 89. oldalán található 2. és 3. feladatot!


Ügyesen dolgoztál! Nagy dicséret érte! Köszönöm! J


Május 14. Csütörtök
Olvasás
Tapintva láss! Írj képeslapot!
Szövegértő gyakorlás

A mai alkalommal is a szövegértő olvasást szeretném, ha gyakorolnád.

A szövegértő munkafüzeted 32-33. oldalán található feladatokat kellene megoldani.

A Tapintva láss! részben egy különleges kiállításra utazhatsz. Egyre több helyen találkozhatunk Braille-írással, amit a gyengén látók, illetve vak emberek könnyen el tudnak olvasni, tapintás segítségével.

A következő linken egy kis érdekességet találhatsz a Braille-írásról:

A munkafüzet 33. oldalán egy üres képeslapot találsz. Szeretném, hogy a felső részre valami szép rajzot készíts, az alsó részt pedig címezd meg annak, akinek szánod a képeslapot!

Címzés: _____________________________  ( teljes név )
              _____________________________   ( város neve )
              _____________________________   ( utca, házszám )
              A négy négyzetbe pedig a város irányítószáma kerül ( Kiskunhalasé pl. 6400 )

Az alsó rész bal oldalára pedig, az üdvözlő szöveget írd le!


Ügyesen dolgoztál, szívesen megnézném az elkészült képeslapokat! Köszönöm! J


Május 12. Kedd
Olvasás
Tájékozódás a menetrendekben
Szövegértő gyakorlása

Bizonyára legtöbbször autóval indul neki a család, ha a közeli nagyvárosokba, vagy netán országon belül utazik valahova. Ha mégsem, akkor nagy hasznunkra lehet a közlekedési eszközök menetrendje. Fontos megismernünk, hiszen hasznos egy-egy utazáskor.

Ebben lesz segítségedre a szövegértést fejlesztő gyakorlatok munkafüzet 30-31.oldala.

Először egy vasúti menetrendet találsz (Szeged-Budapest Nyugati/Keleti pályaudvar), melyet végy szemügyre jó alaposan. Ha valamit nem tudnál, kérheted a szüleid segítségét is.

A másik oldalon pedig egy autóbusz menetrendet találsz, mely szintén Szeged-Budapest (Népliget) között közlekedő buszjáratra mutat példát.

A 6.feladatnál segítségedre lehet az internet is.


Ügyesen dolgoztál/tatok! nagy dicséret érte! Köszönöm! J


Május 11. Hétfő
Olvasás
Összefoglalás (Varázslatos természet)

A mai napon elérkeztünk egy téma lezárásához. Néhány körülöttünk élő állatról szerezhettünk plusz ismereteket, információkat. ezekre lesz ma szükséged a feladatok elkészítéséhez. Használhatod az olvasókönyvedet, illetve a munkafüzetedet!

Az olvasás munkafüzet 83-84. oldalán található feladatokból a következőket próbáld elkészíteni!

1.feladat: Fejtsd meg a keresztrejtvényt!

2.feladat: Keress egy-egy címet ebből a témakörből! Írd be a táblázatba!

3.feladat: Szorgalmi feladat!

5.feladat: Olvasókönyved 136. oldalán található zöld bekeretezett részt másold be a füzetedbe! Hogyan kell egy erdőben viselkedni! illemszabályok
Az illemtudó gyerek:  ….

7.feladat: Színezd egyforma színűre a szétdarabolt mondatokat!


Ügyesen dolgoztál! Nagy dicséret érte! Köszönöm! J


Május 7. csütörtök
Olvasás
A zöld gyíkocska

A mai alkalommal egy kis fürge állatkáról olvashattok! Szeretném, ha kétszer elolvasnád a 134-135.oldalon illetve a 136.oldalon található történetet. Miután elolvastad a füzetbe kell dolgoznod a következők szerint!
A zöld gyíkocska
1.feladat:
Írója:
Szereplők:
Helyszín:

2.feladat: Állítsd időrendbe a mondatokat és másold le a füzetedbe! Segít az olvasmány szövege!
Másnap Pirivel kibővítettük a sziklakertet.
Sárika támadt rá, de elhibázta.
Nem szívesen játszottunk vele.
A homokozó mellett volt nálunk egy kis sziklakert.
A kő felém eső oldalán most egy másik gyíkocska bújt elő.
Lestük másnap, harmadnap, de hiába.

3.feladat: Egészítsd ki a mondatokat a szöveg segítségével!
Ha szép ………………………. volt, egyszerre csak előbújt és süttette magát a …………………… kő tetején.
A gyík kicsit …………………….. emelgette a fejét, de nem futott el, hiszen már ……………………. szokott.
Pirivel akkor lehasaltunk a ……………….., zárt könyökkel, …………............. ujjakkal, mint a gyíkok.

4.feladat: Igaz vagy hamis az állításom? Másold le a mondatokat és írd a végére I vagy H!
Sárikának végül mégis megmutatták a gyíkocskát a gyerekek.  ___
Piri és Sanyi próbálták eltitkolni a kis gyík létezését. ___
Sajnos a zöld gyíkocska elpusztult.  ___

5.feladat: Mutasd be a zöld kis gyíkot, milyennek látták őt a gyerekek! Rajzot is készíthetsz róla szorgalomból! 

Ügyesen dolgoztál! Füzetedről a fotót küldd el nekem! Köszönöm! J


Május 5. Kedd
Olvasás
A nagy kócsag

Ma is tovább barangolunk a bennünket körülvevő természetben. Egy olyan madárral ismerkedünk meg kicsit részletesebben, amely címermadárként is ismert. Ő a nagy kócsag. Olvasás előtt ha van kedved tekintsd meg ezt a rövidke filmet a nagy kócsagról!


Nyisd ki könyvedet a 133.oldalon, illetve a munkafüzetedet is nyisd ki a 82.oldalon.

Olvasd el a szöveget kétszer, és számozd be a bekezdéseket!

Miután elolvastad az ismeretközlő szöveget, a munkafüzet 2. feladatát bekezdésenként haladva töltsd ki! Törekedj arra, hogy minél több információ beírásával töltsd ki az egyes ábrákat!

1.bekezdés: Olvasd el újra csak az első bekezdést! „Ez a gémfélékhez…felbukkannak költőhelyükön.”
Már fogalmaztak egy címet ennek a résznek: Előfordulási helyei. Írd be ebbe a négyzetbe, hogy merre fordul elő hazánkban.

2.bekezdés: Újraolvasás után fogalmazz címet ennek a résznek is. „A gémtelepek…közel épülnek egymáshoz.” (Pl.: A fészek) írd be ebbe a táblázati részbe is a bekezdésben olvasott fontos ismereteket!

3.bekezdés: Olvasd el ezt a részt újra és fogalmazz egy címet, írd is be a 3. ábrába! „A költések korán…a jó falatokkal.” Írj bele lényeges információkat, melyeket ebben a részben tudtál meg.

4.bekezdés: Újraolvasás után fogalmazz egy címet, és írd az ábrába a lényeges információkat! „ A nagy kócsag…egerekre les.”

Egy utolsó Egyéb ismeretek ábra is található, melybe olyan dolgokat írj, melyet pl. a videóban, vagy ismereteid alapján hallottál már. Internet segítségével is végezhetsz gyűjtőmunkát!


Ügyes voltál! Nagy dicséret! J


Május 4. Hétfő
Olvasás
Élet a birtokon

Ezen a héten továbbra is a természetet barangoljuk be. A mai alkalommal a vaddisznóról olvashatsz! Sok új információt szerezhetsz, ha pontosan olvasol!

Nyisd ki az olvasókönyvedet a 132. oldalon! Olvasd el kétszer az ismeretközlő szöveget!

Információt szerezhetsz még a következő videókból, ajánlom figyelmedbe:

Miután már sok-sok információt szereztél, oldd meg a munkafüzet 81.oldalán található feladatokat:

2.feladat: Írd be a keretekbe a birtok egyes részeit! (segítenek az idézőjelek)

3.feladat: Húzd alá azokat a mondatokat, amelyekről NEM olvastál a szövegben!

4.feladat: Egy kis játékos záró feladat!


Ügyes voltál! Nagyon megdicsérlek! Köszönöm! J




Április 30. Csütörtök
Olvasás
Mézelő méh

A mai olvasmányunk egy nagyon hasznos kis állatkáról fog szólni, mellyel nap mint nap találkozhatunk. A méh hétköznapjaiba, munkálkodásaiba pillantunk be.

Szükséged lesz az olvasókönyvedre és munkafüzetedre!
Ok. 131.oldalán található szöveget olvasd el minimum kétszer! Olvasás során számozd be a bekezdéseket! (5 bekezdés található)

Érdekességként tekintsd meg a következő videót:  https://www.youtube.com/watch?v=Bg46-pi8H_I

Miután elolvastad a szöveget, a munkafüzet 79. oldalán lévő feladatok következnek!

1.feladat: Korábbi ismereteid alapján, illetve a szöveg segítségével töltsd ki a hiányzó részeket!

2.feladat: Bekezdésenként haladva oldd meg a feladatokat önállóan! Ha kell, olvasd el újra azt a részt!

3. feladat: A munkafüzet 80.oldalán ebben a feladatban pipálnod kell azokat a mondatokat, amelyekről olvastál a szövegben!

4.feladat: Játékos feladat, keresd a két egyformát!

Ügyesen dolgoztál! Az elkészített munkafüzetről a fotót szeretettel fogadom! J



Április 28. Kedd
Olvasás
Miért színesek a virágok?

A mai alkalommal egy ismeretközlő szöveget ajánlok figyelmedbe, melyből megtudhatod, miért is színesek a virágok? Mért fontos ez, kiknek fontos ez annyira?

Az olvasókönyved 130. oldalán található szöveget 2x olvasd el! Miközben olvasod, számozd be a bekezdéseket!

Feladatok: Mf. 78.o

1.feladat: Nevezd meg a képen látható virágokat!

2.feladat: Fogalmazz címet mindegyik bekezdésnek, ehhez szeretném kérni, hogy bekezdésről-bekezdésre haladj, úgy könnyebb lesz!

3.feladat: Az olvasás füzetedbe írd fel a történet címét, és fogalmazz 7 kérdést az olvasottakról! A kérdéseidre válaszolj is írásban!


Szorgalmi feladat: Díszítsd a füzetedet színes virágmezővel! Ügyesen dolgoztál! J


Április 27. Hétfő
Olvasás
Fűben-fában orvosság

A mai napra a gyógynövények világába pillantunk be, és szerzünk hasznos információkat róluk.

Az olvasókönyv 129. oldalán található négy gyógynövényről szóló részt külön-külön elolvasva, és a hozzá tartozó táblázatot a munkafüzetbe (77.oldal) kitöltve szeretném kérni.

1.       A bodza
2.       A hárs
3.       A csipkebogyó
4.       A kamilla

Miután elolvastál egy gyógynövényt a munkafüzet 2. feladatában töltsd ki a hozzá tartozó oszlopot!

Szorgalmi feladatok: 3. feladat

A következő linken egy hasznos videót tekinthetsz meg a különböző gyógynövényekről:



Április 23. Csütörtök
Olvasás
Szövegértő gyakorlás

A ma napon a figyelmedre lennék nagyon kíváncsi! Önállóan készítsd el a feladatokat, majd küldd el nekem megtekintésre. egy kis kirándulásra invitállak benneteket a szöveg segítségével! Biztosan sokan jártatok már a Szegedi Vadasparkban az emlékeitek is segítségetekre lehet!

A szövegértő munkafüzetedet kellene kinyitni a 34-35.oldalon.

Javaslat:
-          Minimum 3-szor olvasd el a szöveget mielőtt bármilyen feladatba is belekezdenél!
-          Figyelj a PONTOS utasításokra! Keretezd, csillagozd, karikázd, húzd alá…!
-          Nézd, hogy mennyi pont jár az adott feladatra! Valószínűleg annyi dolgot kell keresni, írni, stb.
-          A kérdésekre teljes mondattal válaszolj! Mondat helyesírása!!!!!!!
-          A kérdéseket, utasításokat is minimum kétszer olvasd el!
-          Fogalmazd meg először szóban a választ és csak utána írd be ceruzával!
-          Ha elkészültél 3szor ellenőrizd le, hogy az össze feladatod készen van-e, illetve helyesírásra is figyelj!


Jó munkát kívánok! Csak ügyesen! Várom az ÖNÁLLÓAN elkészített megoldásokat! J


Április 21. Kedd
Olvasás
Gyakorló óra

A mai alkalommal néhány játékos feladatot terveztem számodra! Remélem tetszeni fog, hisz játszani mindig jó! J

A munkafüzetedet kellene kinyitni a 76.oldalon! Szükséged lesz még az olvasókönyvre és az olvasás füzetedre is!

1.feladat: Olvasd el Lászlóffy Aladár: Fecske-felhő c. versét a 127.oldalon!
Karikázz be minél több rímpárt a versben!

2.feladat: A füzetedbe időrendi sorrendbe állítva másold le az igéket a Fecskemadár c. olvasmányból! Segít az olvasókönyv!

3.feladat: Fejtsd meg a mondatot a füstifecske hasznáról!

4.feladat: Pótold a hiányzó sorokat a táblázatban!

Szorgalmi feladat:



Április 20. Hétfő
Olvasás
Fecskemadár

Előző alkalommal más számos információt megtudhattál a fecskéről,  a mai napon is ehhez a madárkához kapcsolódó történetet olvashatsz el.

Olvasókönyved 126-127. oldalán található történetet olvasd el kétszer és utána a hozzá kapcsolódó munkafüzet feladatait oldd meg ügyesen!

Munkafüzet 75. oldal:
1.feladat: Rajzold le a találós kérdés megfejtését!
2.feladat: Az olvasmány segítségével egészítsd ki a hiányos mondatokat egy-egy szóval, vagy szókapcsolattal!
3.feladat: Miért tették ezt a fiúk a madárkával? Keretezd be a cselekvéseket!
5.feladat: Hogyan mondjuk „mai nyelven”, illetve hogyan írta le az író a történetben?

Ügyesen dolgoztál, nagy dicséret érte! J



Április 16. Csütörtök
Olvasás
A füstifecske

A mai napon egy kedves kis madárkáról a fecskéről olvashatsz!

Olvasókönyved 125.oldalán található ismeretközlő szöveget olvasd el minél többször 20 perc alatt.

Mérd az időt, és húzz annyi vonalat ahányszor sikerült elolvasni.
Miután elolvastad, oldd meg a munkafüzet feladatait! Önállóan dolgozz!

1.feladat: Írj be 4, madarakra jellemző tulajdonságokat!

2.feladat: Az olvasókönyvből gyűjtsd ki az információkat!

4.feladat: Rakd helyes sorrendbe az összekevert betűket és az adott év madarának nevét kapod.
A munkafüzetről készíts fotót és küldd el nekem!

Szorgalmi játékos feladatok:


Ügyesen dolgoztál!




Április 7. Kedd
Olvasás
Húsvét, húsvéti népszokások

Elérkezett a keresztény ember legnagyobb ünnepe, Húsvét! Ekkor Jézus kereszthalálára emlékezünk, és ebben az időszakban szoktuk a templomban a keresztutat elvégezni.

Olvasd el az olvasókönyved 146.oldalán található szövegrészt!

Szorgalmi feladat:

Ha van kedved, ajánlok néhány játékot:




Hittanos feladvány:

Ha szeretnél egy szép történetet megnézni, ajánlom figyelmedbe a következőt:


Köszönöm az eddigi munkáidat! :-)


Április 6. Hétfő
Olvasás
Az erdő ébredése
Kifejező hangos olvasás gyakorlása

A mai napon a kifejező hangos olvasás gyakorlására szeretnélek megkérni.

Az erdő ébredése c. ismeretközlő szöveget olvasd el minél többször, készülj fel egy szép olvasásra, melyet videó felvételen szeretnék meghallgatni.

A videó hossza csak 2perc 30 másodperc legyen, kíváncsi vagyok, hogy ennyi idő alatt meddig jutsz el a szöveg olvasásában. Törekedj a hibátlan, kifejező, minél pontosabb olvasásra!

Szorgalmi feladat:
Bizonyára olvasás közben felfigyeltél a színekre. Tavasszal a természetben sok-sok változás történik.
Füzetedbe írd le, hogy mely színek szerepelnek, és írd a színek mellé, hogy minek a színe.

(rajzolhatsz is)


Április 2. Csütörtök
Olvasás
Itthon telelő énekesek
A mai napon három olyan madárkáról fogunk olvasni, melyek nem kötöző madarak, hanem itthon töltik velünk az egész téli időszakot. Az egész év folyamán itt maradnak velünk.
Róluk már sokat hallottatok, tanultatok is környezetismeret órákon, és most azokra az ismeretekre is szükségetek lesz.

FEKETERIGÓ                            SZÉNCINEGE                               VÖRÖSBEGY

A mai olvasmányunk három részből áll! Így is szeretném, ha haladnál sorban! egyedül dolgozz, csak a végeredményt mutasd meg szüleidnek!

1.rész: A feketerigó
Olvasd el kétszer ezt a részt, majd oldd meg a hozzá tartozó feladatot a munkafüzeted 73.oldalán.
Töltsd ki a táblázat első oszlopát, segít a könyv!

2.rész: A széncinege
Olvasd el kétszer ezt a részt, majd oldd meg a hozzá tartozó feladatot a munkafüzeted 73.oldalán.
Töltsd ki a táblázat középső oszlopát, segít a könyv!

3.rész: A vörösbegy
Olvasd el kétszer ezt a részt, majd oldd meg a hozzá tartozó feladatot a munkafüzeted 73.oldalán.

Töltsd ki a táblázat harmadik oszlopát, segít a könyv!

Döntsd el a 2.feladatban, hogy melyik igaz és melyik hamis állítás!

Ügyesen dolgoztál!

Szorgalmi feladat: Az olvasottak alapján oldd meg a keresztrejtvényt! 



Március 31. Kedd
Olvasás
A süncsalád

A mai feladatnál önállóan dolgozz! Kíváncsi vagyok, mennyire vagy figyelmes és milyen ügyesen készíted el a feladatokat!

Tavaszodik. Kertjeinkben egyre több vendég is megfordulhat. Egyik ilyen kis állatkánk a sündisznó.

A mai anyagban  ( A SÜNCSALÁD  ) erről a kis tüskés állatkáról olvashattok, már meglévő ismeretekről, illetve olyan dolgokról, amiket még nem biztos, hogy hallottál!

Olvasd el figyelmesen a szöveget, minimum kétszer! Olvasás közben számozd be a bekezdéseket!
Ha jól dolgoztál 5 bekezdést találtál!

Maradjon nyitva az olvasókönyved, mert a munkafüzet feladatainál szükséged lehet rá!

Nyisd ki a 71.oldalon és a 2. feladatot próbáld kitölteni a megszerzett információk alapján!
Törekedj arra, hogy mondattal válaszolj a kérdésekre!

A 3. feladatban pedig húzd alá az igaz állításokat!
Fotózd le a munkafüzet oldalát és küldd el nekem!

Szorgalmi feladat:
Ha van kedved nézd meg a következő népmesét:


Végezd el játékos összefoglalóként készített keresztrejtvényt! Segít az olvasókönyv!



Remélem tetszettek a feladatok, egyre több hasonlót fogok készíteni! Ügyes voltál!


Március 30. Hétfő

Olvasás

A mai napra egy verset szeretnék ajánlani neked, melyben Afrikába utazunk el képzeletben.

Szükséged lesz az olvasókönyvedre, munkafüzetedre és a füzetedre!

Nyisd ki az olvasókönyvedet a 119.oldalon! Olvasd el a verset kétszer, de meg is hallgathatod az alábbi linken! Húzd alá halványan azokat a szavakat, kifejezéseket, amelyek ismeretlenek számodra!


Szómagyarázat:
hottentotta= Dél-Afrikában élő őslakosok, sárgásbarna bőrű, alacsony termetű ember.
latolgat, fontolgat =Hosszasan mérlegel egy ügyet, helyzetet; újra meg újra fontolóra vesz.
szakóca=pattintott kőeszköz, marokkő, kőkori balta.
pattentotta=pattintotta
imígyen szólt=így szólt
bungaló=szellős nádból összerótt épület előtérrel.

Vedd elő a munkafüzetedet és nyisd ki a 70.oldalon!

1.feladat: Mit jelentenek a következő szavak? Húzd át a szavak rossz jelentését és kösd a képekhez a szavakat!

2.feladat: a, Válaszolj röviden, segít az olvasókönyv!

Szorgalmi feladat:
A füzetedbe bemásolhatod a szómagyarázat részt, illetve készíthetsz egy kis illusztrációt!
Az erről készített fotót szívesen fogadom! 
Jó munkát! :-)



Március 26. csütörtök

Olvasás

A mai olvasmányunk a harmadik elemről, a tűzről fog szólni. Címe: Amiről a tűz mesél

Szükségetek lesz az olvasókönyvre, munkafüzetre, illetve az olvasás füzetre is! Próbálkozz az önálló feladatmegoldással, szülői segítség nélkül is könnyen meg tudsz oldani mindent, csak figyelned kell!

A mai feladat az lesz, hogy részenként (bekezdésenként) kellene elolvasni az olvasmányt, majd egy-egy rész elolvasása után a munkafüzetben elkészíteni a hozzá tartozó feladatot!

1.rész: (Volt olyan idő, ….  okoz)Ha kétszer elolvastad ezt a részt, vedd elő a munkafüzetedet és oldd meg a 69. oldal 2.feladatának 1. bekezdését!
Adj címet ennek a résznek, majd egészítsd ki a mondatokat az olvasottak alapján!

2.rész: (Sok ezerszer …. nem tudtak) Olvasd el ezt a bekezdést is kétszer, majd a füzetedbe fogalmazz önállóan 3 kérdést! segítségedre lehetnek a munkafüzet képei!
Adj címet ennek a résznek is! Rövid, lényegre törő legyen!

3.rész: (Lassanként …. akiknek volt) Ezt a bekezdést is olvasd el minimum kétszer!
Adj vázlatcímet ennek a résznek is, majd kösd össze a szétdarabolt mondatokat! Használj színes ceruzát!

4.rész: (Évezredek teltek … az embert) A legutolsó szakaszt is kétszer olvasd el!
Fogalmazz vázlatcímet ennek a résznek is, majd írd be a helyes válaszokat! Segít a könyv!


Szorgalmi feladat:  Rajzolj egy képet arról, ahogyan az ősember tüzet gyújt, illetve örül a sikerének.

Szorgalmi feladat:
Szövegértést fejlesztő gyakorlatok munkafüzet 29. oldal. 
A lándzsás útifű-a köhögés hatékony ellenszere



Március 24. Kedd

A mai órán a második elem következik: A LEVEGŐ

Levegő nélkül az élet nem alakulhatott volna ki a Földünkön. Olyan létfontosságú elem, ami mindennapi életünkhöz elengedhetetlen.

Az olvasókönyved segítségével elég sok információhoz juthatsz, ha elolvasod a 116. oldalon található ismeretközlő szöveget!

Ha elolvastad az olvasmányt, keresd meg a szövegből a választ és húzd alá (halványan)!
-Merre található levegő?
-Milyen alakja van a levegőnek?
-Mi történik, ha felmelegítjük a levegőt?
-Miért nem fázunk a gyapjúruhákban?

Feladatok: Nyisd ki a munkafüzetedet a 68. oldalon!

A 2. feladatban egészítsd ki a megkezdett mondatokat röviden!

A 3. feladatban szöveghűen másold ki az olvasókönyvből a helyes mondatbefejezéseket!

Szorgalmi:

Egy lapra rajzolj egy hőlégballont! Körbe is vághatod, majd gyűjts minél több információt az internet segítségével a levegőről! Kérd szüleid segítségét a kutatómunkában!



Március 23. Hétfő

Ezen a héten három létfontosságú elemmel foglalkozunk olvasás órákon!
                       VÍZ                                    LEVEGŐ                                     TŰZ
A mai olvasás órán a Kincsünk a víz c. rövid ismeretközlő szöveggel ismerkedünk meg.
Olvasd el az olvasókönyv 114. oldalán található rövid érdekes szövegrészt, majd jegyezd le belőle a legfontosabbakat az olvasás füzetedbe! (egy mintát adok, de eltérni is lehet ettől)

Kincsünk, a víz

A Földünkön található víz 97 százaléka SÓS, 3 százaléka ÉDES.           

A sós víz emberi fogyasztásra alkalmatlan, csak az édes víz alig 1 százaléka fogyasztható ivóvízként.

Mire is használjuk mi azt az 1 százalék ivóvizet:
-          -tisztálkodás
-         - mosás, mosogatás
-          -wc használat
-          -takarítás
-          -ivás, főzés
-          -öntözésre
Sajnos egyre jobban kifogyóban van az édesvíz készlet, így nagyon kell figyelni a takarékos vízfogyasztásra!

(Ha elkészültél, vízcseppekkel díszítheted ezt az oldalt!)

Ügyesen dolgoztál, nagy dicséret! Köszönöm a munkádat!

Szorgalmi feladat: (nem kötelező!)

Tekintsd meg a következő videót, melyben szintén sok információval találkozhatsz!

Kiegészítheted a füzetbe írt vázlatodat a videóból hallott érdekes információkkal!

Próbáld megjegyezni az olvasottakat és a hallottakat, illetve igyekezz minél több dolgot megjegyezni és betartani ezekből!


Március 19. Csütörtök


A mai olvasás órába belecsempésszük a környezetismeret órát. Biztosan tanultatok a különböző csapadékfajtákról Erika nénivel! Szuper, most eljött az ismétlés ideje!
Segítségünkre lesz az olvasókönyv, a munkafüzet és az olvasás füzet!

Nyisd ki az olvasókönyvedet a 113. oldalon!
Az olvasmányunk címe: A nagy varázsló!
Mielőtt elolvasnád kétszer, az alábbiakra figyelj!
- Berkes Péter milyen csapadékfajtákat ír le az olvasmányban? Az olvasás során halványan ceruzával húzd alá az összeset!
- Melyik a legveszélyesebb csapadékfajta? Keretezd be halványan ceruzával!
Feladatok:
1.feladat: Mf.68.o./1.
Vajon kit nevezünk nagy varázslónak? Írd a vonalra!
Miből tud varázsolni? Válaszolj röviden!
Az olvasókönyv segítségével töltsd ki a 6 képhez illő „teremtmények” nevét!

Tarts kis pihenőt!
2.feladat: Olvasd el harmadszorra is az olvasmányt!
3.feladat: Vedd elő az olvasás füzetedet! Egy új oldalra írd fel a mai címet:
A nagy varázsló
Készíts egy ábrát, melynek középpontjában a fagy áll! Írd köré a fagy által „teremtett” csapadékfajtákat!





4.feladat: Válaszolj írásban a kérdésekre! Válaszaidat a füzetbe írd!
- Mi történik télen az apró páraszemcsékkel?
- Mi a különbség a harmat és a zúzmara között?
- Milyen kárt tud okozni az ónos eső? Írj le minél több információt a könyvből!
Ügyesen dolgoztál! Megdicsérlek! J

Az olvasás füzetedről készített fotót várom szeretettel!


Március 17. Kedd


A mai órán egy számotokra elég izgalmas olvasmányt dolgozunk fel közösen!
A címe: Ősállatok
Nyisd ki az olvasókönyvedet a 112. oldalon.
Olvasd el minimum kétszer az olvasmányt és közben nagyon figyelj!
A második olvasat után számozd meg a bekezdéseket!
1.       bekezdés: Állatok már…
2.       bekezdés: A kétéltűek utódai…
3.       bekezdés: A hüllők a levegőt is…
4.       bekezdés: Ősemlősök már…
Készíts rövid jegyzetet (akár rajzokat is készíthetsz melléjük) az olvasás füzetedbe:
Ősállatok
Élőlények fejlődési szakaszai:
1.baktériumok, algák
2.ősrákok
3.csigák (kemény héjjal rendelkeztek)
4.halak
5.kétéltűek (szárazföldön, vízben egyaránt jól eléltek)
6. hüllők (dinoszauruszok)
7. madarak

Nyisd ki a munkafüzetedet a 67. oldalon!
Az 1. feladattal próbálkozz meg, a helyes megfejtést írd az összekevert betűk alá!
A 2. feladatban fogalmazz a két utolsó bekezdésnek egy-egy vázlatcímet!
A 3. feladatnál a könyv segítségét kell vegyed, akár újból el is olvashatod az egész szöveget és folyamatosan töltheted ki a táblázat üres részeit! (csak röviden, 1-2 szó beírása szükséges)
Házi feladat:
Figyelmedre lesz szükség, illetve egy jegyzetelős lapra és ceruzára!
Nézd meg a következő mesét, melynek a linkjét itt találod:
Válaszolj a kérdésekre írásban az olvasás füzetedbe! A kérdéseket is írd le a füzetedbe, és utána válaszolj rá egyből!
1.Írd le a megismert szereplők neveit! (amennyit csak le tudtál jegyezni)
2.Kiket neveznek éles fogúaknak a mesében? (Melyik dinoszaurusz fajtát?)
3.Miről álmodott Hami a kicsi dínó?
4.Hol próbálták elrejteni Hamit a barátai?
5.Ki segített a csapdába esett dínókon?

Jó munkát! A füzetbe írt válaszokat fotózd le és küldd el nekem!




Március 16. hétfő

Ma egy új témakörbe kezdünk bele, melyben nagyon izgalmas, tudományos és ismeretterjesztő szövegekkel fogunk megismerkedni.
Kezdésként olvassatok érdekességeket arról a bolygóról, amelyen az élet kialakult, és mi emberek is élünk!

Nyisd ki az olvasókönyvedet a 110. oldalon és olvasd el a szöveget!
Bontsd 4 részre az olvasmányt, segítenek a bekezdések! (számokkal jelöld az egyes bekezdéseket!)

1. bekezdés: A Föld- amely réges-régen...
2. bekezdés: A Föld nem teljesen...
3. bekezdés: A földgolyót vékony...
4. bekezdés: A természet elemei...

Nyisd ki a munkafüzetedet a 66. oldalon és készítsd el a 2. feladatot! Segít az olvasókönyv!

Tekintsd meg a következő youtube videót!
Hasznos információkat tudhatsz meg belőle, nagyon figyelj!
https://www.youtube.com/watch?v=gakCP9wTEq0

A könyv, illetve a meghallgatott videó segítségével oldd meg a 3.feladatot! Figyelj a helyesírásra!
( 1. bekezdésnél a bolygók neveit kérném szépen beírni, a b, rész szorgalmi, a 3. bekezdésnél csak két kérdést kell leírni. A 4. bekezdésre pedig próbálj szóban válaszolni.)

Házi feladat:
Válaszd ki az ok. 111.oldaláról azt a verset, amelyik szimpatikus számodra és másold bele a füzetedbe! Díszítheted az adott oldalt a vershez kapcsolódó illusztrációval.

Ha végeztél, fotózzátok le a füzet oldalát és küldjétek el valamelyik elérhetőségemre!

Jó munkát! FIGYELEM!!!
A mai nap volt a határideje Vörösmarty Mihály: Szózat két versszakának megtanulására.
Szerdáig kérd meg egyik szülődet, hogy telefon segítségével vegye fel ahogyan szépen elszavalod a verset!
Miután sikerült, küldjétek el messengeren, vagy e-mailben  (vida.jacint@gmail.com), vagy viberen a videót nekem, melyet meghallgatok és osztályozok.
Ne a közös osztálycsoportba küldjétek, hanem konkrétan nekem. Köszönöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Szülők és Gyermekek!  -Köszöntelek benneteket a digitális oktatás világában!  -Furcsa ez a helyzet több szempontból is!  -Eg...