Június 10. Szerda
Olvasás
Nyári
olvasmányajánló
Elérkeztünk az év végéhez, ilyenkor szoktátok kérdezni
tőlem, hogy mi is lesz az idei nyár kötelező olvasmánya?
Kötelező nem lesz,
hisz tanév közben a Ruminit ügyesen feldolgoztátok, melyet néhány tanuló már el
is juttatott nekem. Mindenki át tudja majd adni, amikor a bizonyítványért
bejön.
Majd cserélünkJ
Viszont szerencsére és nagy örömömre, vannak olyan diákok,
akik érdeklődtek, hogy mit is ajánlanék, mert ő szeretné elolvasni.
A következő ajánlatok közül válogathattok kedvetekre:
Fekete István: Vuk
Erich Kastner: A két Lotti
Felix
Salten: Bambi
Tatay Sándor: Kinizsi Pál
Hogy készítesz-e hozzá olvasónaplót, teljesen rád bízom. Az
sem kötelező!
Remélem, hogy sokan találtok ezek közül kedvetekre valót és
elolvassátok a nyár folyamán!
Június 8. Hétfő
Olvasás
Ahol soha nincs tél
Szorgalmi feladat
Az olvasókönyved 167.
oldalán olvashatsz egy érdekes helyről. Miután alaposan megismerkedtél
vele, a munkafüzet feladatait (93.
oldal) készítsd el hozzá!
1.feladat:
Válaszolj röviden a kérdésekre!
2.feladat: Töltsd
ki a táblázatot az olvasmány segítségével!
3.feladat:
Szorgalmi feladat. A füzetbe válaszolj a kérdésekre!
Ügyesen dolgoztál! Nagy dicséret érte! J
Június 4. Csütörtök
Olvasás
Iskola az éteren át
Szorgalmi feladat
Olvasókönyved 166.oldalán olvashatod Szemes Piroska szövegét,
melyben sok érdekes dologról olvashatsz.
Miután alaposan megismerkedtél a szöveggel, készítsd el a
munkafüzet hozzá kapcsolódó feladatait!
A 92.oldalon oldd meg a következő feladatokat!
1.feladat: A c,
részben húzd alá, hogy melyik szó vonatkozik a szövegre!
2.feladat: Az
olvasókönyvedben, a lap alján lévő Hallottad-e? rész segítségével, töltsd ki a
táblázatot!
4.feladat: Jelöld
csillaggal, amelyik eltér a többitől!
Ügyesen dolgoztál! Nagy dicséret! J
Május 26. Kedd
Olvasás
Év végi hangos
olvasás felmérése
A mai napon videó üzenetben szeretném meghallgatni, hogy
milyen szépen is tudsz olvasni!
A felkészülésre 15
perc áll rendelkezésedre!
Nyisd ki az olvasókönyvedet a 158. oldalon és gyakorold be (15 perc alatt) a
Balatonról szóló ismeretközlő szöveget!
15 perc elteltével pár percet pihenhetsz, majd vedd fel videóként, vagy hanganyagként
az olvasásodat! Küldd el nekem, meghallgatom és érdemjeggyel értékelem!
Köszönöm!
Szorgalmi feladat: A munkafüzet 91. oldalán
található 2. feladat és 3. feladat!
Jó munkát kívánok! Csak ügyesen! J
Olvasás
Év végi néma
szövegértő olvasás felmérés
Szeretném kérni, hogy olvasd el minimum háromszor a történetet, és csak utána kezdj bele a feladatok megoldásába!
Önállóan dolgozz, ha végeztél, ellenőrizd le többször is a munkádat!
Fotózd le az elkészült feladatlapot és küldd vissza nekem, legkésőbb holnapig!
Jó munkát! Csak ügyesen!
A facebook csoportba is felrakom a feladatlapot, és ide is. (ahonnan egyszerűbb kinyomtatni)
Május 21. Csütörtök
Olvasás
A nagyvázsonyi Kinizsi-vár
Szövegértő gyakorlása
A szövegértő munkafüzeted 38. oldalán található szöveget
minimum háromszor olvasd el. Erre 15 perc áll rendelkezésedre.
Ha alaposan elolvastad, oldd meg a hozzá kapcsolódó feladatokat!
2. feladat:
Tervezz útvonalat Keszthelytől Nagyvázsonyba! Segít a térkép!
A három útvonal lehetőség közül válassz ki egyet, és írd le
az állomásokat!
3.feladat: Töltsd
ki a táblázatot! Néhány információt neked kell kitalálnod!
4.feladat: Gyűjtsd
ki a vár adatait!
5.feladat:
Válaszolj a kérdésekre!
Ha még nem jártál Nagyvázsonyban kívánom , hogy minél
hamarabb juss el családoddal! Nagyon szép hely!
Néhány ízelítő:
Köszönöm szépen a munkádat! :-)
Május 19. Kedd
Olvasás
Mi is az az internet? Mire jó az
okos telefon?
A mai alkalommal, számotokra nem is új dolgokról
olvashattok, hiszen nap mint nap használjátok: ez az internet, illetve az okos
telefon.
Az olvasókönyved 154. oldalán olvasd el mindkét részt és a
füzetedbe válaszolj a kérdésekre! A kérdéseket is másoljátok le!
Mi
is az az internet?
1.Minek nevezhetjük
magát az internet világát?
2.Melyik évben
illetve milyen célra találták ki az internetet?
3.Melyik országban
fejlesztették ki az internetet?
4.Mely programok
lehetnek segítségünkre, ha információra lenne szükségünk?
Mire
jó az okos telefon?
1.Mire használod a
telefonodat leggyakrabban?
2.Sorolj fel néhány
ikont, mely a telefonod képernyőjén található.
3.Melyik menüpontot
használnád az alábbi esetekben?
kapcsolatteremtés:
üzenetek, e-mail
ébresztés:
fontos tennivaló
lejegyzése:
fényképezés:
tájékozódás az utcán:
telefonszám
kikeresése:
4.Milyen hasznos, és
milyen káros hatásai vannak a telefonnak? Sorolj fel párat!
Ügyesen dolgoztál! Nagyon megdicsérlek! Köszönöm! J
Május 18. Hétfő
Olvasás
Új téma: Gyöngy az idő
Játsszunk! Egy magyar játék- 40 éves a Rubik-kocka
A mai alkalommal belekezdünk az utolsó témakörbe, melyben
elég sok érdekességről olvashatsz!
Szorgalmi feladat:
Egyből egy-két érdekes játékról olvashattok, ha a 152.
oldalon elolvasod a Játsszunk! című olvasmányt! Miután mindkét részt
elolvastad, oldd meg a munkafüzet 89. oldalán található 2.feladatot!
A 153. oldalon egy játék feltalálása miatt vált híressé: Rubik Ernőről olvashatsz, illetve
magáról a Rubik-kockáról.
Miután mindkét részt elolvastad, oldd meg a hozzá kapcsolódó
munkafüzet, 89. oldalán található 2. és 3. feladatot!
Ügyesen dolgoztál! Nagy dicséret érte! Köszönöm! J
Május 14. Csütörtök
Olvasás
Tapintva láss! Írj
képeslapot!
Szövegértő gyakorlás
A mai alkalommal is a szövegértő olvasást szeretném, ha
gyakorolnád.
A szövegértő
munkafüzeted 32-33. oldalán található feladatokat kellene megoldani.
A Tapintva láss! részben egy különleges kiállításra
utazhatsz. Egyre több helyen találkozhatunk Braille-írással, amit a gyengén
látók, illetve vak emberek könnyen el tudnak olvasni, tapintás segítségével.
A következő linken egy kis érdekességet találhatsz a
Braille-írásról:
A munkafüzet 33. oldalán egy üres képeslapot találsz. Szeretném,
hogy a felső részre valami szép rajzot készíts, az alsó részt pedig címezd meg
annak, akinek szánod a képeslapot!
Címzés: _____________________________ ( teljes név )
_____________________________ (
város neve )
_____________________________ (
utca, házszám )
A négy
négyzetbe pedig a város irányítószáma kerül ( Kiskunhalasé pl. 6400 )
Az alsó rész bal oldalára pedig, az üdvözlő szöveget írd le!
Ügyesen dolgoztál, szívesen megnézném az elkészült
képeslapokat! Köszönöm! J
Május 12. Kedd
Olvasás
Tájékozódás a menetrendekben
Szövegértő gyakorlása
Bizonyára legtöbbször autóval indul neki a család, ha a közeli
nagyvárosokba, vagy netán országon belül utazik valahova. Ha mégsem, akkor nagy
hasznunkra lehet a közlekedési eszközök menetrendje. Fontos megismernünk,
hiszen hasznos egy-egy utazáskor.
Ebben lesz segítségedre a szövegértést fejlesztő gyakorlatok
munkafüzet 30-31.oldala.
Először egy vasúti
menetrendet találsz (Szeged-Budapest Nyugati/Keleti pályaudvar), melyet
végy szemügyre jó alaposan. Ha valamit nem tudnál, kérheted a szüleid
segítségét is.
A másik oldalon pedig egy autóbusz menetrendet találsz, mely szintén Szeged-Budapest
(Népliget) között közlekedő buszjáratra mutat példát.
A 6.feladatnál segítségedre lehet az internet is.
Ügyesen dolgoztál/tatok! nagy dicséret érte! Köszönöm! J
Május 11. Hétfő
Olvasás
Összefoglalás (Varázslatos
természet)
A mai napon elérkeztünk egy téma lezárásához. Néhány
körülöttünk élő állatról szerezhettünk plusz ismereteket, információkat. ezekre
lesz ma szükséged a feladatok elkészítéséhez. Használhatod az olvasókönyvedet,
illetve a munkafüzetedet!
Az olvasás munkafüzet 83-84. oldalán található feladatokból
a következőket próbáld elkészíteni!
1.feladat: Fejtsd
meg a keresztrejtvényt!
2.feladat: Keress
egy-egy címet ebből a témakörből! Írd be a táblázatba!
3.feladat: Szorgalmi feladat!
5.feladat: Olvasókönyved
136. oldalán található zöld bekeretezett részt másold be a füzetedbe! Hogyan
kell egy erdőben viselkedni! illemszabályok
Az illemtudó gyerek: ….
7.feladat: Színezd
egyforma színűre a szétdarabolt mondatokat!
Ügyesen dolgoztál! Nagy dicséret érte! Köszönöm! J
Május 7. csütörtök
Olvasás
A zöld gyíkocska
A mai alkalommal egy kis fürge állatkáról olvashattok!
Szeretném, ha kétszer elolvasnád a 134-135.oldalon illetve a 136.oldalon
található történetet. Miután elolvastad a füzetbe kell dolgoznod a következők
szerint!
A zöld gyíkocska
1.feladat:
Írója:
Szereplők:
Helyszín:
2.feladat: Állítsd időrendbe a mondatokat és másold le a füzetedbe!
Segít az olvasmány szövege!
Másnap Pirivel kibővítettük a
sziklakertet.
Sárika támadt rá, de elhibázta.
Nem szívesen játszottunk vele.
A homokozó mellett volt nálunk
egy kis sziklakert.
A kő felém eső oldalán most egy
másik gyíkocska bújt elő.
Lestük másnap, harmadnap, de
hiába.
3.feladat: Egészítsd ki a mondatokat a szöveg segítségével!
Ha szép ………………………. volt,
egyszerre csak előbújt és süttette magát a …………………… kő tetején.
A gyík kicsit ……………………..
emelgette a fejét, de nem futott el, hiszen már ……………………. szokott.
Pirivel akkor lehasaltunk a ………………..,
zárt könyökkel, …………............. ujjakkal, mint a gyíkok.
4.feladat: Igaz vagy hamis az állításom? Másold le a mondatokat és
írd a végére I vagy H!
Sárikának végül mégis
megmutatták a gyíkocskát a gyerekek. ___
Piri és Sanyi próbálták
eltitkolni a kis gyík létezését. ___
Sajnos a zöld gyíkocska
elpusztult. ___
5.feladat: Mutasd be a zöld kis gyíkot, milyennek látták őt a
gyerekek! Rajzot is készíthetsz róla szorgalomból!
Ügyesen dolgoztál! Füzetedről a fotót küldd el nekem! Köszönöm! J
Május 5. Kedd
Olvasás
A nagy kócsag
Ma is tovább barangolunk a bennünket körülvevő természetben.
Egy olyan madárral ismerkedünk meg kicsit részletesebben, amely címermadárként
is ismert. Ő a nagy kócsag. Olvasás előtt ha van kedved tekintsd meg ezt a
rövidke filmet a nagy kócsagról!
Nyisd ki könyvedet a 133.oldalon, illetve a munkafüzetedet
is nyisd ki a 82.oldalon.
Olvasd el a szöveget kétszer, és számozd be a bekezdéseket!
Miután elolvastad az ismeretközlő szöveget, a munkafüzet 2.
feladatát bekezdésenként haladva töltsd ki! Törekedj arra, hogy minél több
információ beírásával töltsd ki az egyes ábrákat!
1.bekezdés: Olvasd
el újra csak az első bekezdést! „Ez a
gémfélékhez…felbukkannak költőhelyükön.”
Már fogalmaztak egy címet ennek a résznek: Előfordulási
helyei. Írd be ebbe a négyzetbe, hogy merre fordul elő hazánkban.
2.bekezdés:
Újraolvasás után fogalmazz címet ennek a résznek is. „A gémtelepek…közel épülnek egymáshoz.” (Pl.: A fészek) írd be
ebbe a táblázati részbe is a bekezdésben olvasott fontos ismereteket!
3.bekezdés:
Olvasd el ezt a részt újra és fogalmazz egy címet, írd is be a 3. ábrába! „A költések korán…a jó falatokkal.” Írj
bele lényeges információkat, melyeket ebben a részben tudtál meg.
4.bekezdés:
Újraolvasás után fogalmazz egy címet, és írd az ábrába a lényeges
információkat! „ A nagy kócsag…egerekre
les.”
Egy utolsó Egyéb ismeretek ábra is található, melybe olyan
dolgokat írj, melyet pl. a videóban, vagy ismereteid alapján hallottál már.
Internet segítségével is végezhetsz gyűjtőmunkát!
Ügyes voltál! Nagy dicséret! J
Olvasás
Élet a birtokon
Ezen a héten továbbra is a természetet barangoljuk be. A mai
alkalommal a vaddisznóról olvashatsz! Sok új információt szerezhetsz, ha
pontosan olvasol!
Nyisd ki az olvasókönyvedet a 132. oldalon! Olvasd el
kétszer az ismeretközlő szöveget!
Információt szerezhetsz még a következő videókból, ajánlom
figyelmedbe:
Miután már sok-sok információt szereztél, oldd meg a
munkafüzet 81.oldalán található feladatokat:
2.feladat: Írd be
a keretekbe a birtok egyes részeit! (segítenek
az idézőjelek)
3.feladat: Húzd
alá azokat a mondatokat, amelyekről NEM olvastál a szövegben!
4.feladat: Egy
kis játékos záró feladat!
Ügyes voltál! Nagyon megdicsérlek! Köszönöm! J
Április 30. Csütörtök
Olvasás
Mézelő
méh
A mai olvasmányunk egy nagyon hasznos kis állatkáról fog szólni, mellyel nap mint nap találkozhatunk. A méh hétköznapjaiba, munkálkodásaiba pillantunk be.
Szükséged lesz az olvasókönyvedre és munkafüzetedre!
Ok. 131.oldalán található szöveget olvasd el minimum kétszer!
Olvasás során számozd be a bekezdéseket! (5 bekezdés található)
Érdekességként tekintsd meg a következő videót: https://www.youtube.com/watch?v=Bg46-pi8H_I
Miután elolvastad a szöveget, a munkafüzet 79. oldalán lévő
feladatok következnek!
1.feladat:
Korábbi ismereteid alapján, illetve a szöveg segítségével töltsd ki a hiányzó
részeket!
2.feladat: Bekezdésenként
haladva oldd meg a feladatokat önállóan! Ha kell, olvasd el újra azt a részt!
3. feladat: A
munkafüzet 80.oldalán ebben a feladatban pipálnod kell azokat a mondatokat,
amelyekről olvastál a szövegben!
4.feladat:
Játékos feladat, keresd a két egyformát!
Ügyesen dolgoztál! Az elkészített munkafüzetről a fotót
szeretettel fogadom! J
Április 28. Kedd
Olvasás
Miért színesek a virágok?
A mai alkalommal egy ismeretközlő szöveget ajánlok
figyelmedbe, melyből megtudhatod, miért is színesek a virágok? Mért fontos ez,
kiknek fontos ez annyira?
Az olvasókönyved 130. oldalán található szöveget 2x olvasd
el! Miközben olvasod, számozd be a bekezdéseket!
Feladatok: Mf. 78.o
1.feladat: Nevezd
meg a képen látható virágokat!
2.feladat:
Fogalmazz címet mindegyik bekezdésnek, ehhez szeretném kérni, hogy
bekezdésről-bekezdésre haladj, úgy könnyebb lesz!
3.feladat: Az
olvasás füzetedbe írd fel a történet címét, és fogalmazz 7 kérdést az
olvasottakról! A kérdéseidre válaszolj is írásban!
Szorgalmi feladat: Díszítsd a füzetedet
színes virágmezővel! Ügyesen dolgoztál! J
Április 27. Hétfő
Olvasás
Fűben-fában orvosság
A mai napra a gyógynövények világába pillantunk be, és
szerzünk hasznos információkat róluk.
Az olvasókönyv 129. oldalán található négy gyógynövényről
szóló részt külön-külön elolvasva, és a hozzá tartozó táblázatot a munkafüzetbe
(77.oldal) kitöltve szeretném kérni.
1.
A bodza
2.
A hárs
3.
A csipkebogyó
4.
A kamilla
Miután elolvastál egy gyógynövényt a munkafüzet 2.
feladatában töltsd ki a hozzá tartozó oszlopot!
Szorgalmi feladatok: 3. feladat
A következő linken egy hasznos videót tekinthetsz meg a
különböző gyógynövényekről:
Április 23. Csütörtök
Olvasás
Szövegértő gyakorlás
A ma napon a figyelmedre lennék nagyon kíváncsi! Önállóan készítsd el a feladatokat, majd küldd el
nekem megtekintésre. egy kis kirándulásra invitállak benneteket a szöveg
segítségével! Biztosan sokan jártatok már a Szegedi Vadasparkban az emlékeitek
is segítségetekre lehet!
A szövegértő munkafüzetedet kellene kinyitni a
34-35.oldalon.
Javaslat:
-
Minimum 3-szor olvasd el a szöveget mielőtt bármilyen
feladatba is belekezdenél!
-
Figyelj a PONTOS utasításokra! Keretezd, csillagozd, karikázd,
húzd alá…!
-
Nézd, hogy mennyi pont jár az adott feladatra! Valószínűleg
annyi dolgot kell keresni, írni, stb.
-
A kérdésekre teljes mondattal válaszolj! Mondat helyesírása!!!!!!!
-
A kérdéseket, utasításokat is minimum kétszer olvasd el!
-
Fogalmazd meg először szóban a választ és csak utána írd be
ceruzával!
-
Ha elkészültél 3szor ellenőrizd le, hogy az össze feladatod
készen van-e, illetve helyesírásra is figyelj!
Jó munkát kívánok! Csak ügyesen! Várom az ÖNÁLLÓAN
elkészített megoldásokat! J
Április 21. Kedd
Olvasás
Gyakorló
óra
A mai alkalommal néhány játékos feladatot terveztem
számodra! Remélem tetszeni fog, hisz játszani mindig jó! J
A munkafüzetedet kellene kinyitni a 76.oldalon! Szükséged
lesz még az olvasókönyvre és az olvasás füzetedre is!
1.feladat: Olvasd
el Lászlóffy Aladár: Fecske-felhő c. versét a 127.oldalon!
Karikázz be minél több rímpárt a versben!
2.feladat: A
füzetedbe időrendi sorrendbe állítva másold le az igéket a Fecskemadár c.
olvasmányból! Segít az olvasókönyv!
3.feladat: Fejtsd
meg a mondatot a füstifecske hasznáról!
4.feladat: Pótold
a hiányzó sorokat a táblázatban!
Szorgalmi feladat:
Április 20. Hétfő
Olvasás
Fecskemadár
Előző alkalommal más számos információt megtudhattál a fecskéről, a mai napon is ehhez a madárkához kapcsolódó történetet olvashatsz el.
Olvasókönyved 126-127. oldalán található történetet olvasd el kétszer és utána a hozzá kapcsolódó munkafüzet feladatait oldd meg ügyesen!
Munkafüzet 75. oldal:
1.feladat: Rajzold le a találós kérdés megfejtését!
2.feladat: Az olvasmány segítségével egészítsd ki a hiányos mondatokat egy-egy szóval, vagy szókapcsolattal!
3.feladat: Miért tették ezt a fiúk a madárkával? Keretezd be a cselekvéseket!
5.feladat: Hogyan mondjuk „mai nyelven”, illetve hogyan írta le az író a történetben?
Ügyesen dolgoztál, nagy dicséret érte! J
Április 16. Csütörtök
Olvasás
A füstifecske
A mai napon egy kedves kis madárkáról a fecskéről olvashatsz!
Olvasókönyved 125.oldalán található ismeretközlő szöveget olvasd el minél többször 20 perc alatt.
Mérd az időt, és húzz annyi vonalat ahányszor sikerült elolvasni.
Miután elolvastad, oldd meg a munkafüzet feladatait! Önállóan dolgozz!
1.feladat: Írj be 4, madarakra jellemző tulajdonságokat!
2.feladat: Az olvasókönyvből gyűjtsd ki az információkat!
4.feladat: Rakd helyes sorrendbe az összekevert betűket és az adott év madarának nevét kapod.
A munkafüzetről készíts fotót és küldd el nekem!
Szorgalmi játékos feladatok:
Ügyesen dolgoztál!
Április 7. Kedd
Olvasás
Húsvét, húsvéti
népszokások
Elérkezett a keresztény ember legnagyobb ünnepe, Húsvét!
Ekkor Jézus kereszthalálára emlékezünk, és ebben az időszakban szoktuk a
templomban a keresztutat elvégezni.
Olvasd el az olvasókönyved 146.oldalán található
szövegrészt!
Szorgalmi feladat:
Ha van kedved, ajánlok néhány játékot:
Hittanos feladvány:
Ha szeretnél egy szép történetet megnézni, ajánlom
figyelmedbe a következőt:
Köszönöm az eddigi munkáidat! :-)
Április 6. Hétfő
Olvasás
Az erdő ébredése
Kifejező hangos olvasás gyakorlása
A mai napon a kifejező hangos olvasás gyakorlására
szeretnélek megkérni.
Az erdő
ébredése c. ismeretközlő szöveget olvasd el minél többször, készülj
fel egy szép olvasásra, melyet videó felvételen szeretnék meghallgatni.
A videó hossza csak 2perc 30 másodperc legyen, kíváncsi vagyok, hogy ennyi idő alatt meddig
jutsz el a szöveg olvasásában. Törekedj a hibátlan, kifejező, minél pontosabb
olvasásra!
Szorgalmi feladat:
Bizonyára olvasás közben felfigyeltél a színekre. Tavasszal a természetben sok-sok
változás történik.
Füzetedbe írd le, hogy mely színek szerepelnek, és írd a
színek mellé, hogy minek a színe.
(rajzolhatsz is)
Április 2. Csütörtök
Olvasás
Itthon telelő énekesek
A mai napon
három olyan madárkáról fogunk olvasni, melyek nem kötöző madarak, hanem itthon
töltik velünk az egész téli időszakot. Az egész év folyamán itt maradnak
velünk.
Róluk már
sokat hallottatok, tanultatok is környezetismeret órákon, és most azokra az
ismeretekre is szükségetek lesz.
FEKETERIGÓ SZÉNCINEGE VÖRÖSBEGY
A mai
olvasmányunk három részből áll! Így is szeretném, ha haladnál sorban! egyedül
dolgozz, csak a végeredményt mutasd meg szüleidnek!
1.rész: A feketerigó
Olvasd el
kétszer ezt a részt, majd oldd meg a hozzá tartozó feladatot a munkafüzeted
73.oldalán.
Töltsd ki a
táblázat első oszlopát, segít a könyv!
2.rész: A széncinege
Olvasd el
kétszer ezt a részt, majd oldd meg a hozzá tartozó feladatot a munkafüzeted
73.oldalán.
Töltsd ki a
táblázat középső oszlopát, segít a könyv!
3.rész: A vörösbegy
Olvasd el
kétszer ezt a részt, majd oldd meg a hozzá tartozó feladatot a munkafüzeted
73.oldalán.
Töltsd ki a
táblázat harmadik oszlopát, segít a könyv!
Döntsd el a 2.feladatban, hogy melyik igaz és melyik hamis
állítás!
Ügyesen dolgoztál!
Szorgalmi
feladat: Az olvasottak alapján oldd meg a keresztrejtvényt!
Március 31. Kedd
Olvasás
A süncsalád
A mai feladatnál önállóan dolgozz! Kíváncsi vagyok, mennyire
vagy figyelmes és milyen ügyesen készíted el a feladatokat!
Tavaszodik.
Kertjeinkben egyre több vendég is megfordulhat. Egyik ilyen kis állatkánk a sündisznó.
A mai anyagban ( A SÜNCSALÁD ) erről a kis
tüskés állatkáról olvashattok, már meglévő ismeretekről, illetve olyan
dolgokról, amiket még nem biztos, hogy hallottál!
Olvasd el figyelmesen a szöveget, minimum
kétszer! Olvasás közben számozd be a bekezdéseket!
Ha jól dolgoztál 5 bekezdést találtál!
Maradjon nyitva az olvasókönyved, mert a munkafüzet
feladatainál szükséged lehet rá!
Nyisd ki a 71.oldalon és a 2. feladatot próbáld kitölteni a megszerzett információk alapján!
Törekedj arra, hogy mondattal válaszolj a kérdésekre!
A 3. feladatban
pedig húzd alá az igaz állításokat!
Fotózd le a
munkafüzet oldalát és küldd el nekem!
Szorgalmi feladat:
Ha van kedved nézd meg a következő népmesét:
Végezd el játékos összefoglalóként készített
keresztrejtvényt! Segít az olvasókönyv!
Remélem tetszettek a feladatok, egyre több hasonlót fogok
készíteni! Ügyes voltál!
Március 30. Hétfő
Olvasás
A mai napra egy verset szeretnék ajánlani neked, melyben Afrikába
utazunk el képzeletben.
Szükséged lesz az olvasókönyvedre, munkafüzetedre és a
füzetedre!
Nyisd ki az olvasókönyvedet a 119.oldalon! Olvasd el a
verset kétszer, de meg is hallgathatod az alábbi linken! Húzd alá halványan
azokat a szavakat, kifejezéseket, amelyek ismeretlenek számodra!
Szómagyarázat:
hottentotta=
Dél-Afrikában élő őslakosok, sárgásbarna bőrű, alacsony termetű ember.
latolgat,
fontolgat =Hosszasan mérlegel egy ügyet, helyzetet; újra meg újra
fontolóra vesz.
szakóca=pattintott kőeszköz, marokkő, kőkori
balta.
pattentotta=pattintotta
imígyen szólt=így szólt
bungaló=szellős nádból összerótt épület
előtérrel.
Vedd elő a munkafüzetedet és nyisd ki a 70.oldalon!
1.feladat: Mit jelentenek a
következő szavak? Húzd át a szavak rossz jelentését és kösd a képekhez a
szavakat!
2.feladat: a, Válaszolj röviden, segít
az olvasókönyv!
Szorgalmi feladat:
A
füzetedbe bemásolhatod a szómagyarázat részt, illetve készíthetsz egy kis illusztrációt!
Az erről készített fotót szívesen fogadom!
Jó munkát! :-)
Március 26. csütörtök
Olvasás
A mai olvasmányunk a harmadik elemről, a tűzről fog szólni. Címe: Amiről a tűz mesél
Szükségetek lesz az olvasókönyvre, munkafüzetre, illetve az
olvasás füzetre is! Próbálkozz az önálló feladatmegoldással, szülői segítség
nélkül is könnyen meg tudsz oldani mindent, csak figyelned kell!
A mai feladat az lesz, hogy részenként (bekezdésenként) kellene elolvasni az olvasmányt, majd
egy-egy rész elolvasása után a munkafüzetben elkészíteni a hozzá tartozó
feladatot!
1.rész: (Volt olyan idő, …. okoz)Ha
kétszer elolvastad ezt a részt, vedd elő a munkafüzetedet és oldd meg a 69.
oldal 2.feladatának 1. bekezdését!
Adj címet ennek a résznek, majd egészítsd ki a mondatokat az
olvasottak alapján!
2.rész: (Sok ezerszer …. nem tudtak) Olvasd el ezt a
bekezdést is kétszer, majd a füzetedbe fogalmazz önállóan 3 kérdést!
segítségedre lehetnek a munkafüzet képei!
Adj címet ennek a résznek is! Rövid, lényegre törő legyen!
3.rész: (Lassanként …. akiknek volt) Ezt a bekezdést
is olvasd el minimum kétszer!
Adj vázlatcímet ennek a résznek is, majd kösd össze a
szétdarabolt mondatokat! Használj színes ceruzát!
4.rész: (Évezredek
teltek … az embert) A legutolsó szakaszt is kétszer olvasd el!
Fogalmazz vázlatcímet ennek a résznek is, majd írd be a
helyes válaszokat! Segít a könyv!
Szorgalmi feladat: Rajzolj egy képet arról, ahogyan
az ősember tüzet gyújt, illetve örül a sikerének.
Szorgalmi feladat:
Szövegértést fejlesztő gyakorlatok munkafüzet 29. oldal.
A lándzsás útifű-a köhögés hatékony ellenszere
Március 24. Kedd
A mai órán a második elem következik: A LEVEGŐ
Levegő nélkül az élet nem alakulhatott volna ki a Földünkön.
Olyan létfontosságú elem, ami mindennapi életünkhöz elengedhetetlen.
Az olvasókönyved segítségével elég sok információhoz juthatsz,
ha elolvasod a 116. oldalon található ismeretközlő szöveget!
Ha
elolvastad az olvasmányt, keresd meg a szövegből a választ és húzd alá (halványan)!
-Merre
található levegő?
-Milyen
alakja van a levegőnek?
-Mi
történik, ha felmelegítjük a levegőt?
-Miért
nem fázunk a gyapjúruhákban?
Feladatok: Nyisd
ki a munkafüzetedet a 68. oldalon!
A 2. feladatban
egészítsd ki a megkezdett mondatokat röviden!
A 3. feladatban
szöveghűen másold ki az olvasókönyvből a helyes mondatbefejezéseket!
Szorgalmi:
Egy lapra rajzolj egy hőlégballont! Körbe is vághatod, majd
gyűjts minél több információt az internet segítségével a levegőről! Kérd
szüleid segítségét a kutatómunkában!
Március 23. Hétfő
Ezen a héten három létfontosságú elemmel foglalkozunk
olvasás órákon!
VÍZ LEVEGŐ TŰZ
A mai olvasás órán a Kincsünk a víz c. rövid ismeretközlő
szöveggel ismerkedünk meg.
Olvasd el az olvasókönyv 114. oldalán található rövid érdekes
szövegrészt, majd jegyezd le belőle a legfontosabbakat az olvasás füzetedbe! (egy mintát adok, de eltérni is lehet ettől)
Kincsünk, a víz
A Földünkön található
víz 97 százaléka SÓS, 3 százaléka ÉDES.
A sós víz emberi
fogyasztásra alkalmatlan, csak az édes víz alig 1 százaléka fogyasztható
ivóvízként.
Mire is használjuk mi
azt az 1 százalék ivóvizet:
- -tisztálkodás
- - mosás,
mosogatás
- -wc
használat
- -takarítás
- -ivás,
főzés
- -öntözésre
Sajnos egyre jobban kifogyóban van az édesvíz
készlet, így nagyon kell figyelni a takarékos vízfogyasztásra!
(Ha elkészültél,
vízcseppekkel díszítheted ezt az oldalt!)
Ügyesen dolgoztál, nagy dicséret! Köszönöm
a munkádat!
Szorgalmi feladat: (nem kötelező!)
Tekintsd meg a
következő videót, melyben szintén sok információval találkozhatsz!
Kiegészítheted a füzetbe írt vázlatodat a videóból hallott
érdekes információkkal!
Próbáld megjegyezni az
olvasottakat és a hallottakat, illetve igyekezz minél több dolgot megjegyezni
és betartani ezekből!
Március 19. Csütörtök
A mai
olvasás órába belecsempésszük a környezetismeret órát. Biztosan tanultatok a
különböző csapadékfajtákról Erika nénivel! Szuper, most eljött az ismétlés
ideje!
Segítségünkre
lesz az olvasókönyv, a munkafüzet és az olvasás füzet!
Nyisd ki az olvasókönyvedet a 113. oldalon!
Az
olvasmányunk címe: A nagy varázsló!
Mielőtt
elolvasnád kétszer, az alábbiakra figyelj!
- Berkes Péter milyen csapadékfajtákat ír le
az olvasmányban? Az olvasás során halványan ceruzával húzd alá az összeset!
- Melyik a legveszélyesebb csapadékfajta?
Keretezd be halványan ceruzával!
Feladatok:
1.feladat: Mf.68.o./1.
Vajon kit
nevezünk nagy varázslónak? Írd a vonalra!
Miből tud
varázsolni? Válaszolj röviden!
Az
olvasókönyv segítségével töltsd ki a 6 képhez illő „teremtmények” nevét!
Tarts kis pihenőt!
2.feladat: Olvasd
el harmadszorra is az olvasmányt!
3.feladat: Vedd
elő az olvasás füzetedet! Egy új oldalra írd fel a mai címet:
A nagy varázsló
Készíts egy ábrát,
melynek középpontjában a fagy áll! Írd köré a
fagy által „teremtett” csapadékfajtákat!
4.feladat: Válaszolj
írásban a kérdésekre! Válaszaidat a füzetbe írd!
- Mi történik télen
az apró páraszemcsékkel?
- Mi a különbség a
harmat és a zúzmara között?
- Milyen kárt tud
okozni az ónos eső? Írj le minél több információt a könyvből!
Ügyesen dolgoztál! Megdicsérlek! J
Az olvasás füzetedről készített
fotót várom szeretettel!
Március 17. Kedd
A mai órán egy számotokra elég izgalmas olvasmányt dolgozunk
fel közösen!
A címe: Ősállatok
Nyisd ki az olvasókönyvedet a 112. oldalon.
Olvasd el minimum kétszer az olvasmányt és közben nagyon
figyelj!
A második olvasat után számozd meg a bekezdéseket!
1.
bekezdés: Állatok már…
2.
bekezdés: A kétéltűek utódai…
3.
bekezdés: A hüllők a levegőt is…
4.
bekezdés: Ősemlősök már…
Készíts rövid
jegyzetet (akár rajzokat is készíthetsz melléjük) az olvasás füzetedbe:
Ősállatok
Élőlények
fejlődési szakaszai:
1.baktériumok,
algák
2.ősrákok
3.csigák
(kemény héjjal rendelkeztek)
4.halak
5.kétéltűek
(szárazföldön, vízben egyaránt jól eléltek)
6. hüllők
(dinoszauruszok)
7. madarak
Nyisd ki a
munkafüzetedet a 67. oldalon!
Az 1. feladattal próbálkozz meg, a helyes
megfejtést írd az összekevert betűk alá!
A 2. feladatban fogalmazz a két utolsó
bekezdésnek egy-egy vázlatcímet!
A 3. feladatnál a könyv segítségét kell
vegyed, akár újból el is olvashatod az egész szöveget és folyamatosan töltheted
ki a táblázat üres részeit! (csak röviden, 1-2 szó beírása szükséges)
Házi feladat:
Figyelmedre lesz szükség, illetve egy
jegyzetelős lapra és ceruzára!
Nézd meg a
következő mesét, melynek a linkjét itt találod:
Válaszolj a kérdésekre írásban az olvasás
füzetedbe! A kérdéseket is írd le a füzetedbe, és utána válaszolj rá egyből!
1.Írd le a
megismert szereplők neveit! (amennyit csak le tudtál jegyezni)
2.Kiket
neveznek éles fogúaknak a mesében? (Melyik dinoszaurusz fajtát?)
3.Miről
álmodott Hami a kicsi dínó?
4.Hol
próbálták elrejteni Hamit a barátai?
5.Ki
segített a csapdába esett dínókon?
Jó munkát! A
füzetbe írt válaszokat fotózd le és küldd el nekem!
Március 16. hétfő
Kezdésként olvassatok érdekességeket arról a bolygóról, amelyen az élet kialakult, és mi emberek is élünk!
Nyisd ki az olvasókönyvedet a 110. oldalon és olvasd el a szöveget!
Bontsd 4 részre az olvasmányt, segítenek a bekezdések! (számokkal jelöld az egyes bekezdéseket!)
1. bekezdés: A Föld- amely réges-régen...
2. bekezdés: A Föld nem teljesen...
3. bekezdés: A földgolyót vékony...
4. bekezdés: A természet elemei...
Nyisd ki a munkafüzetedet a 66. oldalon és készítsd el a 2. feladatot! Segít az olvasókönyv!
Tekintsd meg a következő youtube videót!
Hasznos információkat tudhatsz meg belőle, nagyon figyelj!
https://www.youtube.com/watch?v=gakCP9wTEq0
A könyv, illetve a meghallgatott videó segítségével oldd meg a 3.feladatot! Figyelj a helyesírásra!
( 1. bekezdésnél a bolygók neveit kérném szépen beírni, a b, rész szorgalmi, a 3. bekezdésnél csak két kérdést kell leírni. A 4. bekezdésre pedig próbálj szóban válaszolni.)
Házi feladat:
Válaszd ki az ok. 111.oldaláról azt a verset, amelyik szimpatikus számodra és másold bele a füzetedbe! Díszítheted az adott oldalt a vershez kapcsolódó illusztrációval.
Ha végeztél, fotózzátok le a füzet oldalát és küldjétek el valamelyik elérhetőségemre!
Jó munkát! FIGYELEM!!!
A mai nap volt a határideje Vörösmarty Mihály: Szózat két versszakának megtanulására.
Szerdáig kérd meg egyik szülődet, hogy telefon segítségével vegye fel ahogyan szépen elszavalod a verset!
Miután sikerült, küldjétek el messengeren, vagy e-mailben (vida.jacint@gmail.com), vagy viberen a videót nekem, melyet meghallgatok és osztályozok.
Ne a közös osztálycsoportba küldjétek, hanem konkrétan nekem. Köszönöm.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése