Június 4. Csütörtök
Írás
Készülj a nyárra!
Szorgalmi feladat
Az írás munkafüzeted 39.oldaláról szeretnék ajánlani néhány
feladatot!
1.feladat:
Egészítsd ki a vers hiányzó betűit, miután beírtad, másold is le!
Segítségként használhatod az olvasókönyved 170.oldalát!
A b, feladatrészben írd le a szerző nevét és a vers címét
is!
2.feladat: Fejtsd
meg a keresztrejtvényt! Írd le a megfejtést!
A 44.oldalon találsz még érdekes
feladatokat!
1.feladat: kösd
össze a rokon értelmű párjával!
2.feladat: tagold
álló egyenessel a mondatokat!
A 45.oldal:
2.feladat: Írd le
a szót többesszámban!
3.feladat: Keresd
a kakukktojást, írd is le a vonalra!
4.feladat:
Ellentétét írd le!
5.feladat:
Szótagolva írd le a szavakat!
Ügyesen dolgoztál! Nagy dicséret! J
Június 3. Szerda
Írás
Írj lendületesen,
rendezetten!
Ajánlás, szorgalmi feladatok
Írás munkafüzeted 37-38. oldaláról a következő feladatokat
ajánlom megoldásra! egy kis írás gyakorlás sohasem elég, van mindig mit
szépíteni rajta!
1.feladat: Másold
le a legszebb írásoddal a következő mondatokat!
2.feladat:
Tollbamondás helyett, fogalmazz 2 mondatot aképről!
3.feladat: Keress
az olvasókönyvedből egy közmondást!
4.feladat: írj
összefüggő mondatokat a képről! (3 mondat elegendő)
38.o/1.feladat:
Csak a mellékneveket másold le!
2.feladat: Írd le
a melléknevek ellentétes párját!
3.feladat: Másold
le a szöveget és írd át benne pirossal a fokozott mellékneveket!
Ügyesen dolgoztál! Nagy dicséret érte! J
Május 27. Szerda
Fogalmazás
Ismételj, gyakorolj! (2.rész)
A munkafüzeted 80. oldalán két rövidke feladatot találsz!
4.feladat:
Egészítsd ki főnevekkel az alábbi szöveget!
7.feladat: Folytasd
a megkezdett történetet! Nyugodtan használd a fantáziádat!
Ügyesen dolgoztál! Nagyon megdicsérlek! J kitartás!
Május 21. csütörtök
Írás
Írj
tempósabban, de olvashatóan!
Az írás munkafüzeted 36. oldalán lévő feladatokat ajánlom
figyelmetekbe, egy kis gyakorlásra!
1.feladat:
Tollbamondás
Az alábbi linken hallható tollbamondás szöveget írd le az 1.
feladathoz!
2.feladat:
Egészítsd ki a szólásokat, majd másold is le őket!
3.feladat: Írd le
csoportosítva az ó, ő és az ú, ű végű mellékneveket!
4.feladat: Fokozd
a megadott mellékneveket! Töltsd ki a táblázatot!
5.feladat:
Szorgalmi feladat, folytasd az igék átalakítását!
Ügyesen dolgoztál! Nagy dicséret érte! Köszönöm! J
Május 20. Szerda
Fogalmazás
Ismétlés,
gyakorlás
A mai alkalommal néhány játékos,
ismétlő feladatot ajánlok figyelmedbe!
A fogalmazás munkafüzeted 79. oldalán lévő feladatokat szorgalomból elkészítheted!
1.feladat:
Fogalmazz egy-egy címet a képeknek, és írd a képek alá!
A b, feladatrészben két szócsoportot látsz! Alkoss
összekötéssel szószerkezeteket! (színessel dolgozz)
2.feladat:
Folytasd a megkezdett mondatokat!
3.feladat: Az a,
feladatrészben elkezdtek egy történetet, folytasd két mondattal! Mi lehetett a
következmény?
A b, feladatrészben a történet végét olvashatod, fogalmazz
két mondatot! Mi lehetett az előzmény?
Ügyesen dolgoztál! Nagy dicséret! J
Május 14. Csütörtök
Fogalmazás
Az én
képregényem
A mai napra egy SZORGALMI feladatot szeretnék adni. Ha van
kedved, akkor elkészítheted a saját képregényedet.
Találj ki egy hőst, egy
érdekes rövid történetet, rajzold meg és írj a szövegbuborékokba izgalmas
szövegeket, beszélgetéseket!
Ha elkészültél, küldd el nekem, szeretettel várom! Köszönöm!
J
Május 13. Szerda
Fogalmazás
A képtörténet (3.rész)
A mai napra is egy képtörténethez kapcsolódó feladatot
hoztam. Munkafüzet 78.oldala.
Ebben a feladatban adottak a rajzok, de a szövegbuborékok
üresek.
Nézd végig figyelmesen a képtörténetet, vajon milyen szövegezést
tudnál kitalálni hozzá!
Leginkább arra koncentrálj, hogy két barát párbeszédét, beszélgetését írd a
buborékokba!
Elsőre könnyű feladatnak tűnik, de hidd el, hogy van benne
egy kis nehézség.
Ügyesen dolgozz! J
Május 7. csütörtök
Fogalmazás
A képtörténet
(2. rész)
A mai alkalommal is a képregények, képtörténetek izgalmas
világába repülünk. De ma nem a szöveghez kell képet készíteni, hanem a
képtörténethez szöveget írni. Ez picivel nehezebb feladat.
Segítségünkre lesz a fogalmazás munkafüzet, melyet a
77.oldalon kell kinyitni.
feladatot hétfőig kell elkészíteni és elküldeni nekem.
A mesét itt olvashatod el, majd utána írd az egyes képek alá
röviden a történéseket!
Harminc kalap,
harminc majom
Volt egyszer egy gazdaember. Egész
életében dolgozott. Így aztán mire megöregedett, volt mindene, ami csak
kellett. Volt saját háza, csűrje, istállója, az istállóban lova, marhája, az
ólban disznaja. Gondolta, eleget dolgozott, most már elkövetkezett a pihenés
ideje.
Hozzákezdett pihenni, de sokáig nem pihenhetett,
mert egy éjjel a tűzvész mindenét elpusztította. Az öreg gazdaember egy szál
ruhában menekült ki a lángok közül. Egyebe nem maradt, mint egy szalmakazla,
kint a határban.
Kiment
az öreg gazdaember, s leült a kazal tövébe. Három nap, három éjjel üldögélt a
kazal tövében, s gondolkozott, mitévő legyen, hogy valamicske pénzre tegyen
szert.
A
negyedik nap hajnalán a fejére ütött, mert hirtelen eszébe jutott, hogy a
szalmából kalapot fon. Mindjárt hozzá is látott a munkához. Font harminc
szalmakalapot, s elindult a piacra, hogy a kalapokat eladja.
Ment,
ment, mendegélt. Sütött a nap kegyetlenül, s az öreg gazdaember elfáradt.
Körülnézett, hogy hol lel árnyékot, hol pihenhet meg. Nem messze sűrű lombú fa
állott. Gondolta, az alatt kedvére elnyúlik.
Mikor
a fa alá ért, a kalapokat lerakta a földre. Ő maga nekivetette a hátát a fa
törzsének, s nemsokára úgy belejött a pihenésbe, hogy elnyomta az álom. Még
arra sem jutott ideje, hogy a kalapot levegye a fejéről.
Nem
lett volna semmi baj, ha azon a sűrű lombú fán nincs éppen harminc majom. Az a
harminc majom mind az öreg gazdát leste az ágak közül. Mikor látták, hogy
alszik, szép csendesen lemásztak a fáról. Mindegyik majom vett egy szalmakalapot,
és föltette a fejére. Ezután mind a harminc majom visszamászott a fára.
Az
öreg gazda aludt, aludt, aztán rájött a horkolás. A horkolással akkora lármát
csapott, hogy fölébredt tőle. Fölébredt, körülnézett, kiverte a hideg veríték,
mert a harminc kalapot nem látta sehol.
Mi
mást tehetett volna, törni kezdte a fejét, hogy hova lehetett a harminc kalap.
Három nap, három éjjel törte a fejét, de nem jutott semmire. A negyedik nap
hajnalán fölnézett a fára. Hát látja, hogy a fán harminc majom ül, mindegyiknek
a fején szalmakalap.
Megint
törte a fejét három nap, három éjjel. Mit tegyen, hogy szerezze vissza a
harminc kalapot a harminc majomtól. A negyedik nap hajnalán megint fölnézett a
fára. A harminc majom visszanézett rá.
Az
öreg gazda úgy gondolta, ha már ilyen jól ismerik egymást, illendő, ha üdvözli
őket. Azzal megemelte a kalapját udvariasan. A harminc majom ugyancsak kalapot
emelt.
Ekkor
jutott eszébe az öreg gazdának, hogy annál okosabbat nem tehet, mint hogy a
kalapját a földhöz vágja. Úgy is tett. Hát abban a pillanatban a harminc majom
is földhöz vágta kalapját.
Az
öreg gazda úgy megörült a harminc földhöz vágott kalapnak, hogy felkiáltott
örömében. Akkorát kiáltott, olyan iszonytató erőset és harsogó hangosat, hogy
az emberek mind a fa alá csődültek a városból.
— Kend
miért kiabált? — kérdezték a városiak.
— Én
azért — felelt az öreg gazda —, mert van harminc eladó szalmakalapom.
Meg is
vették. Annyi pénzt adtak a harminc kalapért, hogy az öreg gazda három nap,
három éjjel gyömöszölte a temérdek pénzt a zsebébe. Mikor mind begyömöszölte,
megfordult, visszament a falujába, vett magának házat, földet, s ma is él,
hacsak meg nem halt.
Kolozsvári Grandpierre Emil
Ügyes munkádért nagy dicséret jár! :-)
Május 6. Szerda
Fogalmazás
A képtörténet
Először is szeretném megköszönni a szuper fogalmazásokat! Nagyon ügyesek vagytok, de a szülők
segítségéért is nagyon hálás vagyok! Szebbnél-szebb dolgokról olvashattam,
melyet köszönök szépen! Így tovább!
Amire nagyon oda kell figyelni, és hibaként fordultak elő
(néhány esetben):
-
A fogalmazást 3 részre osztjuk, bevezetés, tárgyalás,
befejezés.
-
Ezt írásban bekezdésekkel jelöljük.
-
Mindig piszkozatot írunk, és arról másolunk a füzetbe.
-
Ha párbeszédes részt alkalmazunk, azt úgy tesszük, hogy minden
megszólalást új sorba kezdünk és gondolatjelet teszünk a mondat elé!
Pl.: Egyik
reggel Jancsi iskolába készült és megkérdezte anyukáját.
- Mit készítettél reggelire?
- Finom tojásrántottát és teát. – mondta anyukája.
- Uzsonnára mi finomat fogsz készíteni? - kíváncsiskodott
Jancsi.
- Majd meglátod, legyen az meglepetés! - mosolygott
anyukája.
Miután gyors behabzsolta a finomságokat,
diákunk már útnak is indult. Jó nagy cuppanós puszit adott édesanyjának.
A mai
alkalommal a képtörténetbe tekintünk bele.
Bizonyára
képregény már mindenki kezében volt és olvasott is. Gyermekkorom meghatározó pillanatai
voltak, nagyon szerettem és szeretem a képregényeket. Izgalmas, hogy kép és
szöveg egyszerre hat az olvasóra.
A munkafüzet
75.oldalán olvasd el a képregényt, majd lapozz egyet és a 76.oldalon a 2.feladatot készítsd el.
Készíts a
történethez igényes rajzokat mindegyik négyzetbe!
Ügyesen dolgoztál,
nagyon megdicsérlek! J
Április 30. csütörtök
Fogalmazás
Párbeszéd a mesékben,
elbeszélésekben
A mai alkalommal is a párbeszédre koncentrálunk, mellyel
színesebbé is tehetünk egy fogalmazást!
Ebben lesz segítségünkre a munkafüzet, melyet a 73. oldalon
kell kinyitnod!
1.feladat: Az
okos pásztorfiú történetét már olvastuk! (felidézheted, ha újból elolvasod)
Állítsd megfelelő sorrendbe a párbeszédes részeket!
2.feladat: Első
osztályban ismerkedtünk meg ezzel a rövidke történettel! Remélem eszedbe jut a
címe! Töltsd ki a hiányzó részeket! Pontosan fogalmazd meg a befejezést is!
3.feladat: Szorgalmi feladat, melyet a füzetedbe készíthetsz el!
4.feladat: Ebben
a feladatrészben találsz 8 címet! Egyet válassz ki belőle, és arról készíts egy
párbeszédet is tartalmazó fogalmazást! Gondold át alaposan, hogy melyik lenne a
legmegfelelőbb! Készíts piszkozatot, majd másold bele a füzetedbe! Hétfőig ráérsz
elküldeni a fotót róla!
Nagy dicséret minden munkádért! J
Április 29. Szerda
Fogalmazás
A párbeszéd
Fogalmazásainkat, sokszor színesíthetjük párbeszédes
részekkel is! A mai napon ezt fogjuk gyakorolni a feladatok segítségével!
Szükséged lesz a fogalmazás munkafüzetedre és a füzetedre is!
Nyisd ki a munkafüzetet a 70. oldalon!
2.feladat: Olvasd
el mindkét szövegrészt! Karikázd be azt a betűjelet, amelyikben véleményed
szerint alkalmazták a párbeszédes formát!
Húzd alá pirossal a tanító néni, kékkel
Attila, és barnával
a mesélő szövegét!
3.feladat: Szorgalmi feladat, melyben egy már jól ismert monda, párbeszédes
részletét olvashatod!
Pótold a hiányzó részeket, melyben segítségedre lehet az
olvasókönyv! (A kolozsvári bíró
Ok.96-97.o)
4.feladat:
Számozással állítsd időrendbe a párbeszéd mondatait! A b, feladatrész szorgalmi
feladat.
5.feladat: Olvasd
el a két szövegrészt! Kösd a két szövegrészt a megfelelő képhez! Egy képhez nem tartozik szöveg!
6.feladat:
Hasonlítsd össze a feladat szövegét az olvasókönyv 41.oldalán található Ludas
Matyi szövegéve! Mit veszel észre? Mi a különbség? Másold le a könyvedből szorgalmi feladatként ezt a párbeszédes szakaszt a füzetedbe!
Mondja egyszer a szegény asszony a Matyinak: …..
…. - Most mehetsz haza - mondta a földesúr.
Ügyesen dolgoztál, fotózd le munkádat és küldd el a címemre!
Köszönöm! J
Április 22. szerda
Fogalmazás
Az anyaggyűjtés módjai,
gyakorlás
A mai napon fogalmazásból egy nagyon fontos dologra
szeretném felhívni a figyelmedet! Ebben nagy segítségünkre lesznek a munkafüzet
feladatai, melyek nem lesznek nehezek!
Nyisd ki a 68.oldalon a fogalmazás munkafüzetedet és a
füzetedre is szükséged lesz!
1.feladat:
Idézzük fel, hogy hogyan tudunk fogalmazásainkhoz anyagot gyűjteni! Egy ábra
segít benne, melyet szeretném, ha a füzetedbe a cím felírása után lerajzolnál!
2.feladat: Szorgalmi feladat
Egészítsd ki Peti rajzát, hogy a kertjük minél szebb és
barátságosabb legyen!
3.feladat: Látsz
egy képsorozatot, melyről szeretném, hogy szavakat, kifejezéseket gyűjtenél a
füzetedbe!
4.feladat: Ennél
a feladatnál kapcsolódik leginkább a mai téma a fogalmazáshoz!
Április 22. a Föld
napja. Ehhez a témához igen jól kapcsolódik ez a feladat is!
Hiszen nekünk embereknek, nagyon sokat kell tennünk azért, hogy a bolygónkat
megmentsük és a jövő nemzedékének is lakhatóvá tegyük.
Fejezd be a megkezdett mondatokat!
Szorgalmi feladat:
Végezz kutatómunkát az internet segítségével, illetve
könyvekből a Föld napjáról!
Kutatásodat lejegyezheted a füzetedbe! Keress érdekességeket
erről a témáról!
Ha ügyesen dolgozol, ötös jár érte! J
Április 16. Csütörtök
Írás, fogalmazás
Mai napon egy vers másolását
szeretném kérni tőled.
Az olvasókönyv 121.oldalán található Dióverés c. verset
szeretném kérni, hogy szépen másold le a nyelvtan füzetedbe! Ha szeretnéd,
megpróbálhatod tollal a másolást! De nagyon kell figyelned!
Fogalmazás
Képzeletbeli utazásunkat folytatjuk és a következő címek
közül válassz ki egyet! Készíts róla
egy izgalmas fogalmazást, használd a fantáziádat! Piszkozatot is készíts!
Figyelj a tagolásra, bekezdésekre!
A csodarobot
A varázscipő
Az időgép
Ha varázsló
volnék
Hétfőig készítsd el
és küldd el! Köszönöm J
Április 15. szerda
Fogalmazás
Képzeld el!
A mai napon a képzelet világába, FANTÁZIAORSZÁGBA utazunk el fogalmazások
segítségével.
Szükséged lesz a képzelőerődre, ami abban segít, hogy minél
jobban tudjon szárnyalni a képzeleted!
A munkafüzet lesz segítségedre, melyet a 64.oldalon kellene
kinyitni!
1.feladat: Olvasd
el a történetet és miután elolvastad, húzd benne alá azokat a szavakat,
kifejezéseket, amelyek nem valós
dolgok!
A 65.oldal 3.
feladatában egy képsorozatot látsz. Rajzold meg a hiányzó képet és készíts
egy rövid fogalmazást a b, feladatrészhez!
A 4. feladatban
egy képzeletbeli jövőutazásban vehetsz részt!
Szorgalomból
készíthetsz egy rajzot a keretbe, ahogyan elképzeled a jövő robotjait!
Április 8. Szerda
Fogalmazás
Ismétlés
A mai alkalomra csupa játékos ismétlő feladatokat ajánlanék!
Ha van kedved, végezd el a következő linkeken található
érdekes játékokat szorgalomból!
Jó játékot! J
1.játék:
2.játék:
3.játék:
4.játék:
Ügyes voltál!
Április 1. Szerda
Fogalmazás
Az elbeszélő
fogalmazás gyakorlása
1.
Bemelegítő játékként az ügyességedre és a
gyorsaságodra lesz szükséged.
Igaz vagy hamis az állítás? Döntsd el az
állításokról!
2.
A következő játék, szintén a fogalmazás során
már tanult szavakat eleveníti fel.
Keresd meg az elbújt szavakat a betűrácsban
függőlegesen, vízszintesen!
3.
A következő játékot is ajánlom figyelmetekbe!
Ha már sikerült játékosan néhány dolgot átismételni, akkor
nincs más teendőd, minthogy a munkafüzetedet kinyitod a 63.oldalon!
A 8. feladat képsorai, illetve az alatta összegyűjtött
szavak, kifejezések lesznek segítségedre, hogy jövő hét hétfőig elkészíts egy
szuper fogalmazást!
Mire is figyelj!
-
Piszkozat
készüljön!
-
Jó címet találj
ki!
-
Három részre
legyen tagolva!
-
A bekezdések jól látszódjanak!
-
Kerüld a szóismétlést!
-
Törekedj a lényeges dolgok leírására!
-
Szépen, olvashatóan
írj!
Az elkészült fogalmazást fotózd le és küldd el nekem hétfőig!
Szeretném kijavítani és érdemjeggyel jutalmazni!
Köszönöm! J
Március 26. csütörtök
Írás
A mai napon az írás
munkafüzetedre lesz szükséged! A nyelvtani
ismereteket is gyakorolva fogjuk elkészíteni az írás munkafüzet
feladatait (34.o.-35.o)!
Szeretném felhívni a figyelmedet arra, hogy törekedj, a
legszebb írásra, ne kapkodj! Türelmesen, szépen kerekítve a betűidet, próbáld
megoldani a következő feladatokat önállóan!
1.feladat:
Igeidők ismétlése! Folytasd a ragozást, soronként haladj!
2.feladat: Másold
le gyöngybetűkkel a mondatot! Az igéket pirossal írd át a mondatban!
A b, feladatrészben ezt a mondatot írd át múlt időbe!
35.o./1.feladat: Szorgalmi
Húzd alá az igekötős
igéket, és csak azokat másold le!
2.feladat: Vedd
elő az olvasókönyvedet és a Himnusz 1. versszakát olvasd át minél többször!
Mindenki tudja fejből, hiszen szinte mindenki fel is mondta! Most a
helyesírásra, vesszőkre figyelj oda.
Kb. 5 perc olvasás után csukd be a könyvedet és próbáld
emlékezetből leírni!
Ha elkészültél, akkor tedd félre a munkafüzetedet és újból
nyisd ki az olvasókönyvedet! Ismét pár percig olvasgasd a versszakot, majd
könyvedet becsukva egy utolsó javítást végezz a munkafüzetedben!
Ha elkészültél, zölddel ellenőrizd a munkádat úgy, hogy már
a könyved is nyitva van és szóról-szóra javítsd a hibáid!
A 2. feladat c, és d,
részét is töltsd ki! Segít az olvasókönyv!
Miután elkészültél, mutasd meg szüleidnek a munkádat!
Köszönöm szépen! Ügyesen dolgoztál!
Szorgalmi: Néhány játékos gyakorló
feladat linkjét találjátok, ha szeretnétek, tegyétek próbára tudásotokat! j vagy ly?
Március 25. szerda
Fogalmazás
A mai
fogalmazás órán továbbra is az anyaggyűjtés módjait keresgéljük.
Fogalmazásainkhoz
több féleképpen tudunk anyagokat gyűjteni:
MEGFIGYELÉSSEL
OLVASÁSSAL
VISSZAEMLÉKEZÉSSEL
ELKÉPZELÉSSEL
Ma olyan
feladatok várnak ránk, amelyeket elolvasva fogunk tudni rájönni például az
események sorrendjére, vagy az olvasottak alapján következtetni dolgokra.
FELADATOK:
Kezdjük is
egyből a munkafüzet 60. oldalán található 2.
feladattal.
Olvasd el a
monda négy bekezdését, majd számozással állítsd sorrendbe az eseményeket!
Keresd meg a
szövegben található szólást is és húzd alá!
3.feladat: Láttok bekeretezve
szókapcsolatokat! Írd be őket a b, feladatrészhez úgy, hogy a jelentésük azonos
legyen! (rokon értelmű kifejezések)
pl:
gyanakszik = gyanút fog
4.feladat: Szorgalmi feladat
A füzetedbe
írd le a kifejezéseket, majd írd mellé, hogy mit jelenthet.
5.feladat: A munkafüzet 62. oldalán a
7. feladatban egy ismert mesét olvashatsz.
A tulipánná
változott királyfi c. magyar népmesét.
Ez rövidebb, mint az olvasókönyvünkben, de
kérlek ezt a rövidített verziót is olvasd el figyelmesen!
Miután
végeztél az olvasással, vedd elő a fogalmazás füzetedet és rövidítsd le még
jobban a kérdések segítségével ezt a mesét! Bekezdésenként írj rövid válaszokat a füzetedbe!
Bevezetés: Miért indult útnak a királyfi?
Tárgyalás: Útja során kiknek segített? Milyen feladatokat
kellett teljesítenie? Kik segítettek neki?
Befejezés: Mi lett a királyfi jutalma?
Olvasd át amit leírtál, hogy biztosan ne
maradjon benne hiba!
Köszönöm szépen a munkádat! Ügyesen dolgoztál! J
Március 19. Csütörtök
Ezen az órán
kicsit a fogalmazással és kicsit az írással foglalkozunk!
Szükséged
lesz mindkét munkafüzetre!
Először a fogalmazás munkafüzetedet nyisd ki az
59.oldalon!
1.feladat: Olvasd el Kinizsi Pálról
szóló történetet (akár kétszer is) majd oldd meg a b, feladatot!
Az írás munkafüzetedet nyisd ki a
32. oldalon!
Az 1. feladatnál szükséged lesz az
olvasókönyvedre, amiből ki kellene másolni az utasításnak megfelelően a
kamilláról 3 mondatot!
Szorgalmi:
A 2. feladatban gyűjts tulajdonneveket az olvasókönyvből,
Mátyás corvinái című olvasmányból!
Mit is
tanultunk a tulajdonnevekről? A főnevek egyik csoportja, és nagybetűvel írjuk
az összeset. Tulajdonnevek lehetnek: emberek nevei, városok nevei, országok
nevei…stb.
A feladat b,
részében pedig múlt idejű igéket gyűjts! A
múlt idő jele: -t, -tt
A 3.feladatnál adott két ige.
Mindkettővel írj mondatot úgy, hogy egyszer jelen időt (most történik) fejezzen
ki, majd a múltat (már megtörtént) fejezze ki.
Nagyon ügyesen dolgoztatok egész héten! Megdicsérünk benneteket
és köszönjük a szülői segítségeket is!
Szeretném jelezni, hogy ha véletlenül nem sikerül elkészíteni
az adott napon a feladatot, semmi baj nincs belőle!!! Majd elkészül máskor!
Ahol szorgalmi
feladatot írok azt nem kötelező
elkészíteni, csak aki szeretné és van szabadideje!!!
Szinte mindenki ügyesen felmondta a Szózatot, valaki már a
Himnusz 1. versszakát is. Folyamatosan lehet azt is felmondani.
Mint tudjátok, egy héten 7 magyar óránk van, pénteken nincs.
Elosztható a feladat úgy is, hogy péntekre is hagysz valami magyart.
A héten
már több feladat nem várható magyarból, és hétvégére sem adok! Pihenjetek, játsszatok
és vigyázzatok magatokra!
Köszönöm a szuper és jó házi feladatokat, amiket küldtetek!
Március 18. Szerda
A mai fogalmazás óra elején egy kis ismétléssel kezdünk!
1.feladat: Másold le az alábbi szöveget
a fogalmazás füzetedbe, kiegészítve a
hiányzó szavakkal!
Ezt a munkádat
fotózd le és küldd el nekem!
Ismétlés
Az elbeszélő
fogalmazást…….……….részre tagoljuk. Az első a ……………………………………………, a második a
…………………………………………., a harmadik a …………………………………………. rész.
A bevezető
rész bemutatja a …………………………………….., az esemény helyét, ………………………………. .
A tárgyalás
rész terjedelmében a ……………………………………………………., az eseményt ismerjük meg belőle.
A befejező
rész …………………………………………….. tartalmazhat. Röviden lezárja a történetet.
Fogalmazásaink
során fontos odafigyelnünk arra, hogy ne használjunk ……………………………………………., és
törekedjünk arra, hogy …………………………………………….dolgokat írjunk le.
Írásban a
fogalmazás részeit úgy jelöljük, hogy mindegyik részt …………………………………………… írjuk.
A
címválasztásnál pedig törekszünk arra, hogy ……………………………………….., ……………………………………… legyen.
Ha fogalmazást írok, akkor többféle módon is tudok anyagot
gyűjteni hozzá:
1. ______________ 2.
_______________ 3.___________________
4._______________________
2.feladat: 56.o./1. Nyisd ki a munkafüzetedet az 56.oldalon! Olvasd el Linda fogalmazását!
-Húzd alá kékkel a szövegben, hogy mire
vágyott a kislány!
-Húzd alá pirossal, hogy az édesanyja milyen
kifogásokat sorolt fel a kutyával kapcsolatosan!
-Húzd alá barnával, hogyan nevezték el a
kiskutyát!
3.feladat: 57.o./4. Kriszta
fogalmazásait olvasd el és döntsd el, kinek mesélhette el abban a”stílusban” az
adott szöveget! Írd a vonalra a lehetséges megoldásokat!
4.feladat: 57.o./5. „Szaladgálós”
feladat következik! J
-Szaladj oda
anyukádhoz és mondd el neki, hogy elveszett a kerékpárod! Meséld el neki, hogy
hogyan történt!
-Szaladj oda
tesódhoz és meséld el neki, hogy megnyerted a mesemondó versenyt, mindenről
részletesen számolj be neki!
-Szaladj oda
apához, és meséld el, hogy nemrég egy érdekes filmet láttál a moziban! Mesélj neki
róla, milyen volt!
Házi feladat:
Mf. 58.o/6.feladat!
Fogalmazz címet a képnek, és írd is fölé!
Próbálkozz
meg a c, feladattal is! Neked kell kitalálnod szavakat a kép segítségével úgy,
hogy a már meglévő betű szerepeljen az általad kitalált szóban! Nem kell, hogy
azzal a betűvel kezdődjön, a szó belsejében is lehet a megadott betű. MASKARA
1.betűje M, pl: LAMPION
Készíts egy fogalmazást: 7.feladat A címek közül válaszd ki azt,
amelyik a legjobban tetszik! Figyelj a tagolásra, piszkozat is készüljön! (A szokásoknak megfelelően hétfőig kell, hogy elkészüljön!)
Köszönöm a munkádat! Ügyes vagy! Így tovább!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése